Näytä kaikki artikkelit

OmaPosti Pro tuo yritysasiakkaan palvelut yhden luukun taakse

Missä lähettämäni paketit menevät? OmaPosti Pron ansiosta verkkokauppias on perillä lähetystensä tilasta ja toimitusajoista. Palvelussa lähetät paketit ja rahdin, seuraat niiden kulkua, tarkastelet raportteja ja viestität asiakaspalveluun.

OmaPosti Pro -palvelu tuo kaikki yritysasiakkaan tarvitsemat postituspalvelut yhteen.

Kuin virtuaalinen postiluukku tai palvelupiste. OmaPosti on kuluttajille tuttu ja pidetty palvelu, jossa kuluttajat seuraavat lähetyksiään sekä vastaanottavat ja arkistoivat kirjeensä ja laskunsa verkossa tai sovelluksessa. Nyt palvelu laajenee, kun OmaPosti Pro tuo mukaan yritysten tarpeisiin räätälöidyt palvelut. – Yritysasiakkaidemme käytössä on useita eri digikanavia. Haluamme tuoda nämä tutut palvelut ja uusia ominaisuuksia yhteen paikkaan, helppokäyttöiselle ja uudenaikaiselle alustalle, Postin pk-yritysten paketti- ja verkkokauppapalveluista vastaava johtaja Ville Vasaramäki kertoo. OmaPosti Pro tekee sopimusasiakkaan asioinnista ennen kaikkea sujuvaa ja nykyaikaista. Tässä kootusti, miten OmaPosti Pro helpottaa yrityslähettäjän arkea.

1. Lähetä paketit sujuvasti ja seuraa niiden kulkua

OmaPosti Pro on yritysasiakkaan työkalu pakettien ja rahdin lähettämiseen. Luot lähetykset, tulostat osoitekortit ja seuraat lähetystesi kulkua, oli lähetystarpeesi sitten satunnainen tai kymmeniä tai satoja päivässä. Saat entistä kattavamman näkyvyyden lähetystesi tilaan, kulkuun ja toimitusaikaan. Pysyt siis perillä siitä, missä paketit ja rahti kulkevat kokonaisuutena ja yksitellen. Voit hakea ja suodattaa lähetyksiä esimerkiksi niiden statuksen tai muiden kriteerien mukaan. – Yritysasiakas voi lähettämisen lisäksi yhdessä paikassa seurata ja tarkastella lähetyksiä. Satunnaisen lähettäjän näkökulma on huomioitu niin, että jos tuotteita ja palveluita ei vielä tunne, käyttöliittymä ohjeistaa valitsemaan oikean. Vanhastaan lähettäjän on täytynyt osata itse valita oikea palvelu, Vasaramäki sanoo.

2. Avaa näkymä lähetyshistoriaan reaaliaikaisilla raporteilla

Montako pakettia lähetin viime kuussa? Mikä oli niiden keskihinta, entä keskipaino? Minne päin maata tai mihin noutopisteisiin lähetän eniten? Reaaliaikaisista raporteista tarkastelet lähetysten määrää, kokoa ja määränpäätä valitsemallasi ajanjaksolla. Raportit aukeavat myös visualisoiduiksi, helposti silmäiltäviksi taulukoiksi. Samalla tavalla voit tarkastella laskutusta ja laskujen tietoja – ja tuloillaan ovat myös laatu- ja toimitusaikaraportit.

OmaPosti Pron reaaliaikaiset raportit

3. Ratkaise ongelmat suoraan yhdessä kanavassa

Ottiko oma asiakkaasi yhteyttä tilauksestaan? Jos tarvitset apua, tukea tai ongelmanratkaisua, saat OmaPosti Prossa suoraan yhteyden asiakaspalveluun chatin tai asiointilomakkeen kautta. Yritysasiakkaan palvelut ja työkalut yhteen paikkaan kokoava alusta on siis myös suora asiakaspalvelukanava. OmaPosti Pro on yritysasiakkaiden asiakasportaali ja heille suunnattujen digipalveluiden koti, summaa Vasaramäki. – Asiakaspalveluyhteys on varmasti erityisen tärkeä ominaisuus verkkokauppiaalle, sillä vastaanottava kuluttajakin haluaa palvelua nopeasti. Tulevaisuudessa OmaPosti Prossa on luvassa paljon uusia lisäpalveluita ja toiminnallisuuksia. Siellä sopimusasiakas saa siis käyttöönsä uudet palvelut ja ominaisuudet, kun ne lanseerataan.

Apua työn tiimellykseen? Tutustu OmaPosti Prohon ja ota palvelu käyttöösi.