Näytä kaikki artikkelit

Verkkokauppiaat saavat kaipaamaansa dataa toimituksistaan

Kuluttajat haluavat yhä tarkemmin tietää verkkokaupan tuotteiden alkuperän ja yritykset seurata entistä tiiviimmin logistiikkaketjuaan. OmaPosti Pro vastaa kaupankäynnin läpinäkyvyyden kasvaviin vaatimuksiin.

Läpinäkyvyys hitsaa kaikkia verkkokaupan toimijoita yhteen. Ytimessä on asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen. Postin vastaus läpinäkyvyyden parantamiseen on uusi yrityksille suunnattu OmaPosti Pro -palvelu.

– Uuden tason läpinäkyvyydelle tuovat reaaliaikainen ja standardoitu data toimituksista. Olemme kuunnelleet asiakkaita ja rakentaneet palveluillemme digitaalisen kodin, jossa asiakas saa näkymän palveluihinsa, kiteyttää Ville Vasaramäki, joka vastaa Postin pienten ja keskisuurten asiakkaiden paketti- ja verkkokauppapalveluista.

Palvelu yritysasiakkaiden ja verkkokauppiaiden tarpeisiin

Paketti- ja verkkokauppa-asiakkaat haluavat yhä selvempää näkyvyyttä toimitusprosessiin: kuka toimittaa, mihin ja missä ajassa. Parhaiten menestyvät yritykset, jotka voivat kehittää ja taata sujuvuutta, ennustettavuutta ja kokonaiskokemusta. OmaPosti Pro -palvelu on kehitetty yritysasiakkaiden ja verkkokauppiaiden tarpeisiin. Uusi digitaalinen palvelu tarjoaa entistä paremman läpinäkyvyyden lähetyksiin ja asiakaskokemukseen. On myös kyse kestävän kehityksen mukaisista arvoista, nopeudesta ja tarkkuudesta. – Asiakas haluaa nähdä, miten Posti on hoitanut oman osuutensa. Tarjoamme aitoa dataa asiakkaan omista lähetyksistä, ensimmäistä kertaa kaiken kokoisille yritysasiakkaillemme. Raportteja lähetyksistä ja laskutuksista saa aiempaa kätevämmin. Niitä analysoimalla omasta toimitusketjustaan voi hioa timanttisen. Ennen kesää palveluun lisätään myös toimitusaikaraportointi.

Tulevaisuuden monipuolista palveluvalikoimaa kehittämässä

Digitaalisuus viitoittaa vahvasti Postin tulevaisuutta. Nostaakseen asiakaskokemuksen uudelle tasolle Posti on vastikään kutsunut asiakkaitaan mukaan kehitystyöhön. – Haluamme varmistaa, että kehitämme palveluita, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeita. Aloitamme keväästä lähtien palveluiden kehittämisen tuoreella tavalla yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Luvassa on työpajoja, keskusteluita, kyselyitä ja konkreettista yhdessä kehittämistä asiakkaiden kanssa, Vasaramäki kuvailee. Markkina on mielenkiintoisessa murroksessa. Miten tulevaisuuden digitaaliset mahdollisuudet näyttäytyvät yrityspalveluiden markkinajohtajalle, Postille? – Kasvavassa markkinassa voi investoida ja kehittää voimakkaasti nykyisiä uusia palveluita. Monipuolisen palveluvalikoiman säilyttäminen on tärkeää, sillä yksi toimitustapa, esimerkiksi kotiintoimitus tai pakettiautomaatti, ei yksin riitä. En vielä lähde arvuuttelemaan, tulevatko drone-toimitukset tai robotit kaduille. Pilotteja on toki ollut.

Apua työn tiimellykseen! Tutustu yrityksille suunnattuun OmaPosti Pro -palveluun.