Skip to main content
Ruokaostokset kotiovelle turvallisesti ilman kontaktia
3/29/2020

Ruokaostokset kotiovelle turvallisesti ilman kontaktia

Posti ja K-Citymarket Järvenpää haluavat helpottaa suomalaisten arkea hankalassa yhteiskunnallisessa tilanteessa. Posti toimittaa nyt järvenpääläisten K-Citymarketin asiakkaiden kauppaostokset turvallisesti kotiovelle.

Elintarvikkeiden kotiintoimitus K-Citymarket Järvenpää

Ruokaostosten kotiinkuljetusten kysyntä on kasvanut nopeasti, kun suomalaiset viettävät koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi yhä enemmän aikaa kotona ja välttävät sosiaalisia kontakteja. Koronaviruksen takia monille riskiryhmään kuuluville kaupassa käynti ei ole mahdollista lainkaan. K-Citymarket Järvenpää ja Posti päättivät yhteistoimin helpottaa järvenpääläisten asiakkaiden arkea poikkeustilanteessa avaamalla pikavauhdilla kotiinkuljetuspalvelun 23.3. alkaen. – Olimme suunnitelleet kotiinkuljetuksen avaamista myöhemmin keväällä, mutta vastuumme asiakkaita kohtaan vaati nyt nopeita liikkeitä, kertoo K-Citymarket Järvenpään kauppias Markku Hautala. – Meille tuli päivittäin kymmeniä kyselyitä kotiinkuljetuksesta, etenkin yli 70-vuotiailta asiakkailta. Olemme olemassa asiakkaita varten, ja siksi palvelu oli saatava auki heti.

Turvallinen ja kontaktiton tilaus-toimitus-prosessi

Citymarketin asiakkaille elintarvikeostosten tekeminen verkossa on tehty mahdollisimman helpoksi. Ruokaostosten tilaaminen kotiin hoituu kätevästi K-Ruoka.fi -sivuston tai -sovelluksen kautta. Itse kuljetuspalvelu tuotetaan Postin ja Posti-konserniin kuuluvan Transvalin toimesta. Käytännössä Transval Voimahyllytyksen työntekijä keräilee, pakkaa ja lähettää kauppakassit kaupasta, jonka jälkeen Postin kuljettaja huolehtii ostosten jakelusta perille asiakkaiden kotiovelle. Ruokaostosten toimitus on turvallinen ja täysin kontaktiton. Ostoksia ei koskaan luovuteta vastaanottajalle käteen, vaan Postin kuljettaja soittaa asiakkaan ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.

Kuljetuspalvelu käyntiin vain 10 päivässä

Verkkokaupan pystyttäminen voi vaatia jopa kuukausia. K-Citymarketin ja Postin kotiinkuljetus kuitenkin polkaistaan käyntiin vain 10 päivässä. Myös monet muut K-ruokakaupat ovat pystyttäneet verkkokauppoja koronan vuoksi. Jo 258 kaupassa on myös verkkokauppapalvelu ja määrä kasvaa jatkuvasti. Samalla keräys- ja kuljetuskapasiteettia pyritään kasvattamaan entisestään. – Toteutimme kotiinkuljetuksen yhteistyössä Postin kanssa juuri siksi, että voimme tulevaisuudessa skaalata verkkokauppaa laajemmalle, periaatteessa minne vain. Postilla on laajat jakeluverkot ja se on luotettava toimija, jonka kuljetusresurssit riittävät. K-Citymarket Järvenpää taas on valittu maailman parhaaksi kaupaksi, joten haluamme tehdä asioita uudella tavalla ja vastata asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin nopeasti, Hautala kertoo. Pika-aikataulussa toteutettu palvelu on myös Postille mahdollisuus auttaa suomalaisia poikkeusoloissa. – Meille postilaisille on tärkeää, että voimme olla yhdessä kaupan kanssa apuna poikkeuksellisessa tilanteessa. Tämä on meille tärkeä osa yhteiskuntavastuutamme, sanoo Arttu Hollmérus, Postin liiketoimintajohtaja paketin ja verkkokaupan palveluissa.

Haluatko kuulla, mikä markkinoita puhuttaa?

Tilaa sähköpostiisi kooste alan uusista trendeistä ja tuoreimmista tutkimuksista.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.