Näytä kaikki artikkelit

Kuluttajat äänestivät Verkkokauppa.com:in vuoden 2020 parhaaksi verkkokaupaksi

Verkkokauppa.com on kuluttajien mielestä vuoden 2020 paras suomalainen verkkokauppa. Ulkomaisen parhaan verkkokaupan sarjan voittopokaalin pokkasi Zalando. Vuoden paras verkkokauppa -kyselyn tulokset julkistettiin Postin eCom Next -virtuaalitilaisuudessa 8.10.2020.

Verkkokauppaan vaikuttava nopeasti muuttuva toimintaympäristö sekä kuluttajien ostokäyttäytyminen puhututtivat jälleen vuoden suurimmassa verkkokauppatilaisuudessa, Postin eCom Nextissä.

Parhaiten pärjäävät satsaavat kuluttajien osto- ja käyttökokemukseen

Kuluttajat valitsivat jo toisena perättäisenä vuonna parhaiksi verkkokaupoiksi kotimaisen Verkkokauppa.comin ja saksalaisen Zalandon. Viiden parhaimman verkkokaupan joukkoon kolmannelle sijalle nousi Amazon, Adlibriksen ja CDON.COMin sijoittuen seuraaviksi. Kuluttajat antoivat äänensä suosikeilleen osana Postin Kantar TNS:llä teettämää Suuri verkkokauppa 2020 -tutkimusta, joka julkistettiin eComNext -tapahtumassa.

– Suuret onnittelut voitosta Verkkokauppa.comille ja Zalandolle. Molemmat verkkokaupat tarjoavat asiakkaille erinomaisen käyttökokemuksen ja tekevät merkittäviä aloitteita verkkokauppamarkkinan kehittämiseksi. Tämän poikkeuksellisen vuoden aikana verkkokauppojen määrä on kasvanut merkittävästi ja on hienoa nähdä, kuinka laaja kirjo verkkokauppoja sai ääniä suosikiksi, iloitsee Postin paketin ja verkkokaupan liiketoimintajohtaja Tommi Kässi.

Verkkokauppa.com on Suomen tunnetuin ja vierailluin verkossa toimiva suomalainen vähittäiskauppa. Yhtiön valikoimaan kuuluu yli 65 000 tuotetta ja tänä vuonna se on panostanut entistä enemmän kotimaisuuteen perustamalla vain suomalaisyritysten tuotteita myyvän Verkkokauppa.fi-sivuston.

– Tämä on mahtava palkinto ja erityisesti mieltä lämmittää se, että tunnustus tulee asiakkaiden suunnasta, koska he ovat toimintamme ytimessä ja kehityksemme ajuri. Ohjelmistotalon ketteryydellä olemme pystyneet vastaamaan alati muuttuvaan kuluttajakäyttäytymiseen ja sitä kautta myös tarpeisiin. Emme aio kuitenkaan tyytyä nykytilaan, vaan määrätietoisesti jatkaa valikoiman kasvattamista sekä asiointikokemuksen optimointia tarjoten samalla Suomen nopeimmat toimitukset, sanoo Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka. – Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut paljon ja verkkokauppa tulee olemaan todella vahvassa nosteessa tulevan sesongin aikana. Uskon, että markkina on suotuisa kaikille, jotka ovat omaan digitaaliseen asiointikokemukseensa panostaneet ja sitä kautta pitäneet huolen, että asiakas löytää oikeat tuotteet ja ne pystytään mahdollisimman nopeasti myös kotiin toimittamaan.

Verkkokauppa.com toimitusjohtaja Panu Porkka

Saksalainen Zalando myy vaatteita, kenkiä ja asusteita 17 Euroopan maahan, mukaan lukien Suomeen.

– Olemme todella otettuja, että suomalaiset ovat valinneet meidät jälleen suosikkiverkkokaupakseen! Tavoitteenamme on tulla muodin lähtöpisteeksi, ja valintamme on osoitus siitä, että olemme matkalla oikeaan suuntaan, kertoo Virpi Väkeväinen, Zalandon Suomen maajohtaja.

Zalando valittiin parhaaksi ulkoimaiseksi verkkokaupaksi Postin kyselyssä. Kuvassa Virpi Väkeväinen

– Tahdomme antaa asiakkaillemme vaatekaapin täydeltä mahdollisuuksia, inspiraatioita ja räätälöidyn ostokokemuksen verkkokaupassamme. Haluamme, että palvelujemme käytettävyys tekee verkkokaupastamme ostamisesta saumattoman kokemuksen. Teemme oman osuutemme kestävän kehityksen parissa ja haluamme tulla kestävämmäksi muotialustaksi, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle. Palkinto on suuri kunnia, joka ei ole meille itsestäänselvyys. Kiitos tästä palkinnosta kuuluu tiimeillemme, jotka työskentelevät ostokokemuksen parantamisen parissa päivittäin. Iso kiitos kuuluu myös suomalaisille asiakkaillemme, jotka kulkevat Zalandon mukana vuodesta toiseen. Etkö päässyt tällä kertaa osallistumaan eCom Next -virtuaalitilaisuuteen? Ei hätää, voit katsoa tallenteen myös jälkikäteen tästä.