Näytä kaikki artikkelit

Kasvu Openista lisävauhtia verkkokaupan kasvuun

Kasvu Open on valtakunnallinen yritysten sparrausohjelma, joka kokoaa vuosittain yhteen kokeneita alan asiantuntijoita auttamaan ohjelmaan valituksi tulleita yrityksiä liiketoiminnan kehittämisessä ja tekemään Suomesta maailman parhaan kasvuyrityskansan.

Verkkokaupan kasvupolku opastaa yrityksesi kasvuun

Kasvu Openiin mukaan valittavat yritykset saavat ohjausta ja sparrausta kahden tapahtumapäivän pituisella Kasvupolulla, jonka voi valita haluamansa alueen tai toimialan mukaan. Valintakriteerejä kasvupoluille ovat mm. markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Posti on tänä vuonna toistamiseen mukana verkkokaupan kasvupolun sponsorina ja sparraajana. Vuonna 2019 verkkokaupan kasvupolulle haki 91 kasvuyritystä, joista 15 valittiin mukaan saamaan ohjausta verkkokaupan myynnin kasvattamisessa, toimitusketteryydessä ja kasvun strategisessa suunnittelussa.

- Me Postilla päätimme lähteä uudelleen mukaan, koska haluamme auttaa suomalaisia verkkokauppoja kasvamaan ja pärjäämään kansainvälisen verkkokaupan puristuksissa, kertoo business manager Marjo Virtanen Postin Digital Commerce -yksiköstä.

Verkkokaupan kasvupolun win-win

- Mielestäni on todella hienoa päästä ratkomaan kasvun esteitä hyvinkin erilaisten yritysten kanssa. Verkkokaupan kasvupolun valinneet toimijat voivat olla mistä päin Suomea tahansa. He voivat olla joko aloittelevia verkkokauppoja tai jo olemassa olevia yrityksiä, jotka haluavat laajentaa kivijalkatoimintansa verkkokauppaan. Tämä on myös oikein hyvä paikka yrityksille tarkistella kasvun mahdollisuuksia kansainvälistymisessä, Virtanen kuvailee. - Posti, Woolman ja Paytrail muodostavat yhdessä verkkokaupan kasvupolun sparraustiimin. Tämä kolmen kopla pystyy varmasti tarjoamaan kaikille ohjelmaan valituille todella kovan luokan ohjausta. – Postilla on paljon kokemusta ja ajantasaista tietoa verkkokaupan moderneista ratkaisuista. Haluamme jakaa know-how’ta parhaamme mukaan ja toimia suomalaisten verkkokauppojen mahdollistajina, tukijoina ja yhteistyökumppaneina. – Verkkokaupan kasvupolussa kaikki voittavat. Verkkokauppiaat hyötyvät keskusteluista, tapaamisista ja yhdessä ideoinnista, me sparraajat taas saamme kallisarvoista näkymää pk-verkkokauppoja puhutteleviin haasteisiin. Näin pystymme myös omalla tahollamme kehittämään alan palveluita entistä toimivammiksi, Virtanen iloitsee. Posti on mukana sparraajana Verkkokaupan Kasvupolulla. Lue lisää tästä.