Näytä kaikki artikkelit

Arkista Paskaa Oy:n paskapaketit kulkevat Postin matkassa

Posti kuljettaa Arkista Paskaa Oy:n huumorilla höystettyjä tuotteita. Yrittäjä Jenni Timoska kertoo, mitä hyötyä yhteistyöstä Postin kanssa on ollut porvoolaiselle yritykselle.

Paskakauppa sai alkunsa vuonna 2017, kun yrittäjä Jenni Timoska kyllästyi työhönsä graafisena suunnittelijana ja päätti perustaa kaupan, jossa saisi tehdä mitä itse haluaa.

Paskakaupan tuotteet ovat ronskin huumorintajuisia, ja niitä koristavat useat kirosanat. Inspiraatio tulee läheltä: Timoska ammentaa sitä omasta elämästä ja lähipiiristä.

”Tein aluksi töitä kotona. Pidin toimistoa saunan pukuhuoneessa ja laitoin lähetykset lauteille, josta vein ne iltapäivällä postiin”, Timoska kuvailee Paskakaupan alkua.

Nykyään Paskakaupalla on kivijalkamyymälä Porvoossa. Siellä yritys painaa tekstiilit ja mukit itse. Postikortit ja muut painotuotteet valmistaa paikallinen painotalo, myös kahvit ja paljon muuta hankitaan lähistöltä.

Posti verkkokauppaan asiakkaiden vuoksi

Paskakauppa aloitti yhteistyön Postin kanssa keväällä 2021. Päätös tehtiin asiakkaiden vuoksi: Timoska halusi Postin toimitustavaksi verkkokauppaan, jotta mahdollisimman moni saisi niin kutsutut paskapaketit mahdollisimman lähelle kotiaan.

”Postista tuli tosi mainio asiakasvastaava Niina, joka opasti meidät alkuun. Meillä on WooCommercen verkkokauppa ja saimme sinne integraatiot, jotka ovat toimineet näppärästi”, Timoska kertoo.

”Hyvä, että joku soittaa perään”

Posti kuljettaa Paskakaupan paketteja Suomeen ja ulkomaille. Porvoon myymälässä on käytössä nouto- ja jakelupalvelu, jonka puitteissa Posti hakee joka arkipäivä lähtevät paketit. Koronan myötä käyttöön otettiin myös kotiinkuljetukset.

”Yhteistyö on sujunut hyvin. On ollut mukavaa, että Postilta on soiteltu perään ja kyselty, miten menee. On tullut käytyä läpi semmoisia asioita, jotka jäisivät helposti itseltä arjessa”, Timoska kertoo.

Timoska kiittää myös Postin kotiin jaettavista pikkupaketeista, jotka ovat olleet hyvä lisä verkkokauppaan. ”Niistä asiakkaat tykkäävät”, hän sanoo.

Yhdessä kohti sesonkia ja tulevaa

Seuraavaksi Paskakauppa valmistautuu lähestyvään sesonkiin. Sitä Timoska odottaa jännityksellä.

”Joulu on meille myynnillisesti hyvää aikaa, mutta tekemistä riittää. Viime vuonna meiltä lähti noin 300 lähetystä päivässä, ne näkyy silmäpusseissa", hän kertoo.

Erityisesti jouluaikaan nouto- ja jakelupalvelusta on apua. Timoska pohtii, että saattaa pyytää lisänoutoja kiireisimmille viikoille.

Jenni Timoska odottaa sesongin vilskettä jännityksellä.

Paskakaupan tulevaisuuteen Timoska toivoo lähinnä normaaleja työaikoja. Lapsiperheen arjessa töitä ei ole voinut tehdä silloin, kun itse haluaisi. Usein koneen ääreen on noustu aamukolmelta. Siitä huolimatta ilo työhön ei ole kadonnut.

”Pienestä lähdettiin ja on ihanaa, että Paskakaupasta on tykätty. Edelleen on kiva tehdä työtä, joten en ole lopettamassa. Sinä päivänä, kun ei enää kiinnosta, laitan pillit pussiin”, Timoska toteaa.

Kiinnostuitko? Jätä yhteydenottopyyntö ja jutellaan lisää!

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.