Näytä kaikki artikkelit

Technopolis parantaa Yritysposti-pilotin avulla asiakkaidensa arkea

Technopolis tarjoaa asiakkailleen toimitilaratkaisuja huippuluokan palveluilla. Tampereella Yliopistonrinteen kampuksella yritys pilotoi asiakkailleen Yritysposti Premiumia, joka jättää postihuoneet historiaan.

Technopolis on kansainvälinen toimitilayritys, joka tarjoaa joustavia ja tehokkaita toimitiloja sekä niihin liittyviä palveluita. Kuudessa Euroopan maassa sen 16 kampuksella toimii yhteensä 1500 asiakasyritystä ja niiden 45 000 työntekijää. Technopolis tarjoaa asiakkaille kokonaisvaltaisia toimitilaratkaisuja; se hoitaa kaiken tilojen suunnittelusta, aula- ja kokouspalveluista ravintoloihin ja siivoukseen. “Kun yritys tulee meille vuokralle, käytännössä heidän tarvitsee vain tuoda henkilöstö paikalle. Meidän kauttamme hoituvat niin toimitilat kuin kaikki palvelut, jotka helpottavat yritysten arkea”, kertoo Tampereen Technopoliksen aulapalveluiden esimies Laura Kork. Technopoliksella on Tampereella kolme kampusta, joissa on neljä aulapalvelupistettä. Yksi kampuksista on Yliopistorinne, jossa toimii satakunta asiakasyritystä. Aulapalvelu on yksi heille näkyvimmistä palveluista, sillä siellä hoidetaan monia yrityksille ja heidän vierailleen tärkeitä asioita, kuten vastaanottoa, kokoustiloja ja pysäköintiä. Myös saapuva ja lähtevä posti kulkee aulan kautta. Aiemmin aulapalvelu lajitteli kirjepostin yritysten lokeroihin postihuoneeseen, josta asiakkaat noutivat ne, kun muistivat. Paketit ja lähetykset taas odottivat ja veivät tilaa aulapalveluiden takahuoneessa. Helmikuussa 2022 perinteiselle postihuoneelle sanottiin Yliopistorinteen kampuksella hyvästit ja asiakkaiden postit siirtyivät pilotissa Yritysposti Premium -postipisteeseen. “Aloitimme Postin kanssa pilotin, koska olemme kiinnostuneita kokeilemaan uusia asioita ja helpottamaan asiakkaiden arkea entisestään”, Kork lisää.

Positiivinen vastaanotto postipisteelle

Pilotin myötä yritysten omista postilokeroista luovuttiin ja isoon pääaulaan tuli Technopoliksen brändi-ilmeen mukaiseksi räätälöity postipisteautomaatti. Kork kertoo, että jo pelkästään automaatin näyttävä ulkoasu herätti ihastusta. Yritysposti Premium -palvelussa saapuva kirjeposti lajitellaan koneavusteisesti ja dataa hyödyntäen jo lajittelukeskuksessa ja jaetaan postipisteautomaatin lokeroihin. Yritykset saavat lähetyksistä saapumisilmoituksen haluamaansa sähköpostiosoitteeseen ja noutavat postin koodilla tai kulkulupa-avaimella. Postin ja paketit voi hakea automaatista silloin, kun itselle sopii, eikä postilokeroa tarvitse käydä tarkistamassa turhaan. Postipisteautomaatissa on oma lokeronsa lähtevälle postille ja mahdollisuus esimerkiksi lähettää yrityksen sisäistä postia. Aulapalvelu voi laittaa automaattiin noudettavaksi myös muiden lähettiyritysten lähetyksiä. Automaatti on Korkin mukaan saanut asiakkailta hyvän vastaanoton ja positiivista palautetta. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä erityisesti ilmoitusviesteihin ja laajempaan hakuaikaan, joka ei ole riippuvainen aulapalveluiden aukiolosta. Kiitosta on tullut siitäkin, että lokeron saa auki avaimen sijaan koodilla. “Ennen esimerkiksi paketit voitiin hakea vain aulan aukioloaikojen puitteissa. Nyt yritykset voivat hakea ne milloin heille sopii, vaikka viikonloppuisin tai myöhään illalla.”

Vapautuneella ajalla entistä parempaa asiakaspalvelua

Käsityönä tehdyn postien lajittelun automatisointi vapauttaa aulahenkilökunnan työaikaa entistä parempaan asiakaspalveluun. Kun aamulla ei kulu aikaa postien lajitteluun, henkilökunta voi keskittyä täyttämään muita työpyyntöjä. Saapuvien pakettien siirtyminen automaattiin vapauttaa myös tilaa, sillä aiemmin paketit saattoivat odottaa pitkään hakijaansa aulan takahuoneessa. “Jos pakettia ei haeta tietyn ajan sisällä, automaatti muistuttaa siitä. Yritykset heräävät hakemaan pakettinsa nopeammin”, Kork kertoo. Yhteistyö Postin kanssa on ollut Korkin mukaan sujuvaa alusta asti. Kork kehuu pilotin suunnittelua, toteutusta sekä aulahenkilökunnan koulutusta ja tukea, jota on saatu myös käytön aikana. “Olemme saaneet vastauksia kaikkiin kysymyksiin nopeasti. Jos on ollut muokattavaa, asiat ovat hoituneet reippaasti.” Postipiste on saanut paljon kiitosta myös Technopoliksen henkilökunnalta. Päätöksiä jatkosta tehdään myöhemmin, kun pilotissa päästään pidemmälle. “Oma mielipiteeni on, että paluu entiseen ei ainakaan ole toivottu vaihtoehto”, Kork lisää.

Kiinnostuitko? Jätä yhteydenottopyyntö ja jutellaan lisää!

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.