Skip to main content
Sisälogistiikkaa oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa
Tiedote

PAU:n lakko viivästyttää osaa lähetyksiä. Lue lisää Lakko hidastaa postinkäsittelyä ja jakelua. Valitettavasti emme pysty lakon aikana selvittämään yksittäisen lähetyksen tai lähetyserän kulkua postinkäsittelyssämme.

8/26/2019

Sisälogistiikkaa oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa

Yrityksillä on useita tapoja varmistaa oman sisälogistiikan toimivuus. Sisälogistiikalla tarkoitetaan yleensä alihankintana ostettavaa materiaalien ja tuotteiden käsittelyä. Työ tehdään useimmiten yrityksen omissa tiloissa ja yrityksen omilla järjestelmillä. Silloin, kun operoidaan kentällä, esim. hyllytetään asiakkaiden tuotteita liikkeissä tai huolletaan koneita ja laitteita, tulevat työkalut alihankkijalta.

Alihankkija vastaa laadusta, turvallisuudesta ja ammattitaitoisesta henkilöstöstä Varastoissa yleisiä työvaiheita ovat tavaran vastaanotto, keräily, pakkaaminen ja lähettämötoiminnot sekä palautusten käsittely. Usein prosessiin kuuluvat myös erityyppiset lisäarvopalvelut, kuten myyntitelineiden kokoaminen, tuotteiden esiasentaminen, tuotetietojen ylläpito sekä tekstiilien erikoiskäsittely yms. Terminaaleissa ja tuotantolaitoksissa sisälogistiikkaan liittyy toimintaympäristön ja prosessien osalta paljon erilaisia vaatimuksia. Pääsääntönä on, että alihankkijan vastuulla on huomioida asiakkaan laatu- ja turvallisuusvaatimukset sekä varmistaa henkilöstön ammattitaito.

Sisälogistiikan hyödyntämiseen on useita vaihtoehtoja Yritykset arvostavat monipuolisia palveluntuottajia, jotka pystyvät vastaamaan erilaisiin tarpeisiin joustavasti ja laadukkaasti. Perinteisesti varastoihin on haettu joustoja vuokrahenkilöstöllä, joko kiireaikoihin tai pysyvämmin sesonkien ja kausivaihteluiden mukaan. Hyvän mallin haasteena on usein henkilöstön vaihtuvuus ja tätä kautta hyötyjen hukkuminen lisääntyneisiin perehdytys- ja koulutuskuluihin.

Toinen vaihtoehto yrityksille on siirtyminen alihankintaan. Henkilöstö on tällöin toimittajan työnjohdon piirissä ja asiakas maksaa palvelusta per suorite, oli se sitten paketti, laatikko, kilo tai kuutio. Kustannus syntyy asiakkaalle ainoastaan silloin, kun ko. suorite on käsitelty sovitusti. Malli on edullisempi ja helpompi asiakkaalle. Asiakkaan varasto voidaan myös siirtää palveluntuottajan tiloihin ja järjestelmiin, jolloin puhutaan jo kokonaisulkoistuksesta. Palveluun voidaan liittää myös silloin tilojen ja henkilöstön lisäksi kuljetukset, varastointi ja niitä tukevat ict-ratkaisut. Tällöin saadaan säästöjä aikaan esim. verkkokaupan varaston, myymälöiden, kuljetusten ja suoratoimitusten optimoinnilla.

Asiakkaan tarpeen kautta haetaan sopivin ratkaisu 

Transval on syntynyt palvelemaan yritystäsi. Sisälogistiikan sydän on varasto ja siksi sen on toimittava luotettavasti kaikilla mittareilla. Transval tuottaa varastopalveluita sekä suurille että pienille yrityksille, kaikentyyppisille toimialoille. Varastopalvelumme sisältävät kaikki toiminnot vastaanotosta lastaukseen. Transvalilta löytyvät ammattilaiset niin suunnitteluun kuin toteutukseen, kaikkien varastotoiminnan työvaiheiden osalta.

Tunnemme varastojen tietojärjestelmät ja pystymme tukemaan asiakkaitamme WMS-järjestelmien kehittämisessä. Tämän mahdollistaa uusien järjestelmäinnovaatioiden tuntemuksemme ja kattava kokemuksemme eri toimintaympäristöjen järjestelmäratkaisuista. Hakusessa luotettava ja kokenut sisälogistiikan kumppani? Ota yhteyttä myyntiimme ja sumplitaan juuri sinun tarpeisiisi sopiva palvelukokonaisuus.