Postis självbetjäningskanaler för företag
Utnyttja självbetjäningskanalerna för företag när det passar dig. Hantera till exempel försändelser, tjänster och information om ditt företag enkelt och smidigt.

OmaPosti Pro
OmaPosti Pro gör sändning, uppföljning och rapportering smidigt – alla funktioner finns på ett och samma ställe.
Elektronisk försändelseförteckning
Med den elektroniska försändelseförteckningen kan du enkelt lämna information om brev-, direktreklam- och tidningsförsändelser till oss.
SmartShip
Med den elektroniska försändelseförteckningen kan du enkelt lämna information om brev-, direktreklam- och tidningsförsändelser till oss.
Beställ inloggningsuppgifter för e-tjänster
Om du är avtalskund hos Posti kan du nedan beställa administratörens inloggningsuppgifter för de tjänster som du har tillgång till. Vi har gjort det enkelt för våra avtalskunder att uträtta ärenden – ta i bruk uppgifterna och hantera försändelser, uppföljning och andra viktiga funktioner utan problem.
Är du ännu inte avtalskund?
Bli kund och få tillgång till förmåner, priser och tjänster för avtalskunder.

Postnings- och betalningskanaler
Logga in på de tjänster som du använder för att sköta ärenden som gäller ditt företags postning och kundrelationer.
Posti Pro Posti Pro är en ärendehanteringstjänst för avtalskunder där du hanterar ditt företags kunduppgifter, avtalstjänster och användarnamn på ett och samma ställe.
Frankeringsmaskin Med frankeringsmaskinen kan du skicka brev utan frimärken – maskinen skriver ut en portobeteckning på försändelserna och kostnaderna faktureras enligt avtalet.
Postkuvertbutiken Postkuvertbutiken beställer du enkelt förbetalda kuvert och andra postningstillbehör för ditt företags behov.
Postis webbutik Postis webbutik hittar du ett brett urval av frimärken, förbetalda kuvert och olika förpackningsmaterial.
Självbetjäningskanaler för webbutiker
Våra självbetjäningskanaler underlättar webbutikens vardag. I Developer Portal kan du integrera inköpsprocessen och kundregistret i Postis gränssnitt – på så sätt automatiserar du beställningar, håller kunduppgifterna uppdaterade och riktar dina meddelanden bättre. Posti Glue möjliggör försäljning utan eget lager: kunden beställer, leverantören skickar.


Gränssnitt och digitala tjänster för logistik
En del av våra digitala tjänster fungerar direkt i webbläsaren, andra via systemintegration. När Postis och ditt företags system kommunicerar med varandra effektiviseras hela leveranskedjan – från transportbeställningar till rapportering, direktleveranser och lagring.
Adressändring för företag
Gör en adressändring eller meddela oss ditt företags nya adress behändigt på nätet. När du beställer Flyttposttjänsten i samband med ändringen styr vi all dagspost direkt till den nya adressen utan dröjsmål. Gör adressändring
Företagsadress som Postis tjänst
Beställ, ta bort eller ändra företagsadressen. Med hjälp av en företagsadress kan du hantera företagets post flexibelt – till exempel få den till en annan adress – utan att företagets officiella adress ändras. Beställ och hantera Företagsadress

Rapporter
I rapporterna hittar du viktiga dokument som är relaterade till din kundrelation, såsom fakturor, kvitton och rapporter.