Inspelning av samtal och meddelanden Posti Group Abp spelar in samtal och meddelanden för att säkerställa innehållet i samtalet eller meddelandet. Inspelningarna används för att trygga kundens och Posti Group Abp:s rättigheter och rättsskydd. Inspelningarna kan även användas för intern utbildning av personalen när vi utvecklar kundbetjäningen och förbättrar kvaliteten. Inspelningarna används inte för andra ändamål och överlämnas inte till någon utanför Posti Group Abp, annat än om lagen så föreskriver. Information om behandlingen av dina personuppgifter i kundtjänst finns i vår Dataskyddsbeskrivning för kundtjänst.
Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?
Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.
Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?
Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.
Kontakta oss
Telefon för konsumenter
0100 5577 Måndag – fredag 8 – 20 Självständighetsdag 6.12 9–16 Lördag 9 – 16 Lna/msa, köandet är avgiftsbelagt.
Är du företagskund?
Vår företagskundtjänst hjälper till med alla frågor relaterade till Postis tjänster.
Vill du ge feedback?
Du kan ge oss feedback och kontakta vår kundtjänst även genom feedbackformuläret.
Störningar i utdelning
När du väntar på en leverans och den inte kommer, kontrollera först med avsändaren vem som delar ut leveransen och kontakta rätt företag. Om Posti är distributören, kontrollera statusen i OmaPosti eller i spårningen. Om du behöver hjälp, kontakta oss så löser vi problemet.
24 000 kort ger glädje inför självständighetsdagen för kvinnorna och veteranerna i våra krig
Posti, veteranförbunden och Lotta Svärd Stiftelsen har redan för tionde gången organiserat en kortkampanj för att glädja veteranerna, kvinnorna som deltog i våra krig och lottorna...
2024-12-02
Posti levererade nästan 1,5 miljoner paket under Black Friday-veckan
Förra veckan inledde Black Friday näthandelns julsäsong. Nästan 1,5 miljoner paket levererades av Posti under veckan. Black Friday firades i år den 29 november, men många butiker...
2024-12-01
Ändringar i produktvillkoren för tidnings-, marknadsförings- och brevtjänster 1.1.2025
De förnyade produktvillkoren är tillgängliga på adressen posti.fi/villkor-foretag senast 30.11.2024. Våra servicelöften för brev, tidningar och adresserad reklam ändras inte, med...
2024-11-28
Skadesituationer
Är försändelsen försenad, försvunnen eller skadad? Här hittar du information och vägledning för skadesituationer.
Datasäkerhet och användarvillkor
Läs tips om datasäkerhet och bekanta dig med tjänsternas användarvillkor.