Skip navigation
Vår webbplats förnyas!

Allt viktigt fungerar bra, men du kan märka lite ofullständighet under en tid.

Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?

Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.

En bild av två kundtjänstrepresentanter.
En bild av två kundtjänstrepresentanter.

Posti Kundtjänst – Hur kan vi hjälpa?

Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor om paket och post. Här hittar du också svar på vanliga frågor. Med OmaPosti-appen kan du enkelt spåra din försändelse och göra leveransrelaterade val.

Kontakta oss

    Telefon

    0100 5577 Måndag – fredag 8 – 18 Lördag 9 – 16 Stängd på alla helgons dag 2.11. Lna/msa, köandet är avgiftsbelagt.

    Chatt

    Kontakta vår kundtjänst via chatten i OmaPosti.

    Är du företagskund?

    Vår företagskundtjänst hjälper till med alla frågor relaterade till Postis tjänster.

En glad kund bär två paket.

Vill du ge feedback?

Du kan ge oss feedback och kontakta vår kundtjänst även genom feedbackformuläret.

Kontakta oss

Störningar i utdelning

När du väntar på en leverans och den inte kommer, kontrollera först med avsändaren vem som delar ut leveransen och kontakta rätt företag. Om Posti är distributören, kontrollera statusen i OmaPosti eller i spårningen. Om du behöver hjälp, kontakta oss så löser vi problemet.

Läs mer om postutdelningen

Respons till Posti

Vanliga frågor