Lajittelupalvelu

Lajittelupalvelu tukee postituksen esityötä automatisoidusti ja eräkohtaisesti. Sen avulla lähetysten perillemeno varmistuu, postitusten laatuvirheet vähenevät ja toimitusketju muuttuu läpinäkyvämmäksi. Lajittelupalvelun käyttö on maksutonta sekä asiakkaalle että postittajalle. Se sopii kirjeiden, lehtien ja suoramarkkinointilähetysten postitukseen.

Näin Lajittelupalvelu toimii

lajittelupalvelu

Miten saan koodit lähetyksiini?

Koodien saaminen edellyttää yhteydenottoa Postiin. Voit valita kolmesta koodista itsellesi sopivimman.

  • 2D (16x16 = 8x8 mm)
  • 2D (8x32 = 4x16 mm)
  • 4-asentokoodi (5x50 mm)

Mallit

Milloin voin nopeuttaa lähetykseni kulkunopeutta?

Lähetyksesi ovat perillä pääsääntöisesti kolmantena päivänä postiinjätöstä. Käyttämällä Lajittelupalvelua saat lähetyksesi perille pääsääntöisesti jo kahdessa arkipäivässä, kun seuraavat ehdot täyttyvät:

  • Käytät jotain seuraavista palveluista: Economy-kirje, Asiakassuora, Lehti, Sanomalehti, Aikakauslehti
  • Lähetyksesi eräkoot ja osaerät ovat riittävän suuria: Economy-kirje ja Asiakassuora: 25 000 kpl. Lehti, Sanomalehti ja Aikakauslehti: 15 000 kpl. Jos esimerkiksi Asiakassuora-lähetyksesi jakaantuu useampaan osaerään, jokaisen osaerän täytyy olla vähintään 25 000 kpl.
  • Osoite- ja maksumerkintöjen tulee olla Postin ohjeiden mukaiset asettelultaan ja muotoilultaan (osoitteen osalta huomioi fontti, versaalit, ei lihavointia, tyhjät rivit, ylimääräiset tiedot ja osoitemuotoilut).
  • Postittaja kimputtaa tai laatikoi lähetykset Lajittelupalvelun antamien ohjeiden mukaan.
  • Lue lisää ehdoista "Kysymyksiä ja vastauksia" -osiosta.

Käyttämällä Lajittelupalvelua et kuitenkaan saa lähetystä perille tiistaisin. Kun jätät lähetyksen perjantaina postiin, se jaetaan keskiviikkona.