Asiakaspalautus

Helppo ja vaivaton palautusmahdollisuus on yksi verkkokaupan kilpailuvalteista.

Kun teet Asiakaspalautussopimuksen voit tarjota asiakkaillesi maksuttoman palautuksen.

Asiakaspalautussopimus mahdollistaa asiakkaallesi ylivoimaisesti helpoimman tavan palauttaa verkkokaupan ostokset posti.fi/palautapaketti-sivun kautta. Sieltä asiakkaasi saa palauttamista varten Helposti-koodin, jonka hän kirjoittaa paketin päälle ja jättää paketin pakettiautomaattiin tai mihin tahansa postiin.

Sinun ei tarvitse tulostaa lähetysten mukaan enää erillistä palautusosoitekorttia ja voit seurata palautuvaa pakettiliikennettä Posti Dashboardin kautta.

Alle 3 cm paksut lähetykset voidaan jättää myös kirjelaatikkoon. Palautuksen postimaksu laskutetaan verkkokaupalta. Asiakkaasi käytössä on Postin koko laaja asiointiverkosto.

Asiakaspalautukseen ei voi liittää lisäpalveluita. Suuri -lisämaksu peritään, mikäli palautettavan lähetyksen mitat ylittävät 120 cm x 80 cm x 60 cm. Jos verkkokauppa ei tarjoa maksutonta palautusta, asiakas maksaa kustannuksen. Jos lähetystä ei noudeta säilytysajan kuluessa, palautuksen postimaksua ei ole maksettu eikä alkuperäisellä lähettäjällä ole Asiakaspalautussopimusta, Posti perii maksun palautettavan lähetyksen vastaanottajalta eli alkuperäiseltä lähettäjältä.