Palautus ulkomailta

Autamme sinua tarjoamaan monipuoliset palautukset asiakkaillesi ulkomailla. Palautukset ovat saatavilla Parcel Connect -paketin ja Postipaketti Baltiaan -paketin palveluun. Priority-pakettiin voit hankkia kansainvälisen asiakaspalautuksen eli IRS-palvelun, joka toimii 17 maassa.

Näin saat palvelun käyttöösi

Tee kanssamme sopimus kansainvälisistä asiakaspalautuksista.

Customer Return

PickUp Parcel ja Home Parcel -paketteihin voi liittää Customer Return -asiakaspalautuksen. Palautukset toimivat Ruotsista ja Tanskasta Suomeen. Palautus: Paketin voi palauttaa palvelupisteen kautta. Tanskassa palautuksen voi myös jättää samaan pakettiautomaattiin, josta lähetys on alun perin noudettu. Asiakaspalautuskortti: Asiakaspalautuskortin voit tulostaa OmaPosti Prosta tai SmartShip-järjestelmästä.

Suuren paketin palautus

Jos Home Parcel -paketti on yli 20 kg ja/tai 150 x 60 x 60 cm, sitä ei voi palauttaa palvelupisteeseen, vaan palauttamiseksi täytyy sopia nouto. Noutoa varten Customer Return -asiakaspalautukseen täytyy lisätä Suuri-lisäpalvelu, joka mahdollistaa noudon kuluttajalta. Ruotsi: Suuren paketin palautuksesta täytyy sopia erikseen, eikä palautuksen osoitekorttia saa tulostaa etukäteen menosuunnan paketin sisään. Palautuskortin tulostus luo automaattisesti noutotilauksen, minkä jälkeen noutoajankohta sovitaan kuluttajan kanssa. Tanska: Kuluttaja tilaa palautukselle noudon Bring DK:n asiakaspalvelun kautta. Palautuskortti voi olla valmiina menosuunnan paketissa.

Customer Return Pallet

Home Pallet -lähetyksen voi palauttaa Ruotsista Suomeen Customer Return Pallet -asiakaspalautuksella. Palautus: Palauttamiseksi täytyy sopia nouto. Lähetystä ei noudeta sisältä, vaan se täytyy viedä ulos (curbside). Asiakaspalautuskortti: Asiakaspalautuskortin voit tulostaa OmaPosti Prosta tai SmartShip-järjestelmästä. Palautuksesta täytyy sopia erikseen eikä palautuskorttia saa tulostaa etukäteen menosuunnan lavan sisään. Palautuskortin tulostus luo automaattisesti noutotilauksen, minkä jälkeen noutoajankohta sovitaan kuluttajan kanssa.

Parcel Connect Return

Parcel Connect -paketin palveluun voi liittää erillisellä sopimuksella palautuksen, sekä perillesaamaton että asiakaspalautus. Asiakaspalautuskortin voit tulostaa SmartShip-järjestelmästä tai OmaPosti Prosta ja laittaa jo asiakkaalle menevän lähetyksen mukaan. Voit myös lähettää sen vastaanottajalle jälkikäteen.

Vastaanottaja voi palauttaa lähetyksen mihin tahansa noutopisteeseen.

Postipaketti Baltiaan asiakaspalautus

Postipaketti Baltiaan -paketin yhteyteen voit niin ikään hankkia palautuspalvelun erillisellä sopimuksella. Tulosta Postipaketti Baltiaan -asiakaspalautuskortti SmartShip-järjestelmästä tai OmaPosti Prosta ja lähetä se asiakkaalle menevän lähetyksen mukana. Voit myös lähettää palautuskortin vastaanottajalle jälkikäteen.

Paketti jätetään pakettiautomaattiin tai palvelupisteelle. Palautukselle voi tilata myös noudon paikallisesta asiakaspalvelusta, jos paketti on alun perin toimitettu kotiosoitteeseen.

Kansainvälinen asiakaspalautus (IRS)

Voit liittää Priority-pakettiin kansainvälisen asiakaspalautuksen (IRS). Palautus on tällä hetkellä saatavilla 17 maasta: Alankomaat, Belgia, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Latvia, Liettua, Luxemburg, Portugali, Puola, Ranska, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tšekki ja Unkari.

Tilaa kansainväliseen palautukseen oikeuttava osoitekortti Postin asiointikanavat -nettisivulta kohdasta Kansainvälinen palautus. Toimita asiakaspalautuksen osoitekortti joko valmiiksi tulostettuna paketin mukana asiakkaallesi, tai lähetä se hänelle tulostettavaksi sähköisesti. Asiakkaasi voi palauttaa lähetyksen paikalliseen postin palvelupisteeseen.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.

Löysitkö mitä etsit?