Asiakaspalautus

Näin saat palvelun käyttöösi

Tee kanssamme sopimus Asiakaspalautuksista.

Niinhän se on, että joskus asiakkaasi haluaa palauttaa sinulta ostamansa tuotteen. Vaivaton palautus onkin yksi verkkokaupan tärkeimmistä kilpailuvalteista. Helppo ja selkeästi ohjeistettu palauttaminen helpottaa kuluttajan ostopäätöksen tekemistä, ja sitä kautta parantaa ostokonversiota.

Asiakaspalautuksen hyödyt

  • Kuluttajalle maksuttoman palautuksen tarjoaminen kannustaa asioimaan kanssasi.
  • Postin paketit on helppo palauttaa: asiakkaasi käytössä on koko laaja asiointiverkostomme automaatteineen ja posteineen.
  • Palautuvien pakettien matka näkyy ajantasaisena Postin sähköisissä työkaluissa Dashboardissa ja OmaPosti Prossa.

Kenelle palvelu sopii?

Asiakaspalutus sopii erityisesti kuluttajien kanssa asioiville verkkokauppiaille. Palvelun avulla pystyt tarjoamaan sujuvan asiakaskokemuksen alusta loppuun asti.

Hinnoittelu

Asiakaspalautuksen hinnat sovitaan asiakaskohtaisesti.

Näin se toimii

Kun otat käyttöön Asiakaspalautuksen, voit tarjota asiakkaillesi helpon ja maksuttoman tavan palauttaa verkkokauppaostoksia. Palauttamisen ohjeet löytyvät kätevästi netistä posti.fi/palautapaketti. Olemme koonneet käyttöösi myös valmiit esimerkkitekstit, joilla voit kertoa verkkokaupassasi ilmaisesta palautuksesta (kohdassa Verkkokaupan palautukset).

Palautuksen voi tehdä palautusosoitekortilla tai Helposti-koodilla. Lähetyksen voi jättää pakettiautomaattiin tai mihin tahansa postiin. Alle 3 cm paksut lähetykset voi laittaa myös kirjelaatikkoon. Palautuvien pakettien matka näkyy reaaliajassa Postin sähköisissä työkaluissa Dashboardissa ja OmaPosti Prossa.

Palautuvan paketin mitat

Pakettipalveluiden kokomuutokset 15.1.2022 alkaen. Lue lisää tiedotteesta.

  • Vähimmäismitta 15 cm x 15 cm x 1 cm, 0,1 kg.

  • Enimmäismitta: Pisin sivu enintään 200 cm ja muut sivut enintään 60 cm niin ettei pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm ylity.

  • Perimme lisämaksun, jos palautettavan lähetyksen enimmäismitat ylittyvät.

Palauttaminen ilman Asiakaspalautussopimusta

Jos et ole tehnyt kanssamme sopimusta Asiakaspalautuksesta, asiakkaasi maksaa itse paketin palauttamisen. Perimme palautuksesta aiheutuvat kulut sinulta silloin, jos lähetystä ei haeta säilytysajan kuluessa, palautuksen postimaksua ei ole maksettu eikä sinulla Asiakaspalautussopimusta.

Pyydämme lomakkeella vain niitä tietoja, joita tarvitsemme asian käsittelemiseksi.
Lisää tietoa henkilötietojen käsittelystä Postissa.

Löysitkö mitä etsit?