Tullaus OmaPostissa

OmaPostissa voit henkilöasiakkaana tullata verkko-ostoksen, jonka arvo on 150 € tai alle. Palvelun hinta on 0,90 €.

Näin tullaat OmaPostissa

  1. Täytä tullaukseen tarvittavat tiedot OmaPostissa. Me hoidamme tullauksen antamillasi tiedoilla. Tiedot voi antaa jo lähetyksen ollessa matkalla Suomeen, mutta myös maahan saapumisen jälkeen.

  2. Kun olet täyttänyt tarvittavat tiedot, OmaPosti ohjaa sinut maksamaan tilaamiesi tuotteiden arvonlisäveron sekä palvelumaksun 0,90 €. Maksutapoina käyvät pankki- ja luottokortit sekä yleisimmät suomalaiset verkkopankit.

  3. Kun lähetys saapuu maahan, välitämme antamasi tiedot ja maksun Tullille. Heti kun Tulli hyväksyy ilmoituksen, toimitamme lähetyksen sinulle. Saat lähetyksen nopeammin, kun aikaa ei kulu erilliseen tullausvaiheeseen.

Mitä jos lähetys ei näy OmaPostissa?

Joskus voit saada meiltä ilmoituksen, että lähetyksen voi tullata OmaPostissa, mutta lähetys ei näy lähetysten seurannassa. Silloin voit lisätä sen OmaPostiin itse.

Lähetyksen lisääminen selaimessa

Valitse keltaisen Koti-palkin yläpuolelta Seuraa-linkki ja lisää kenttään lähetystunnus.

Lähetyksen lisääminen sovelluksessa

Valitse sovelluksen alareunasta Uusi-kuvake ja sen jälkeen Seuraa lähetystä -linkki. Kirjoita avautuvaan kenttään haluamasi lähetystunnus.

OmaPosti-tullauksen peruuttaminen

Voit peruuttaa tullauksen itse

Voit peruuttaa tekemäsi tullauksen 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta. Et kuitenkaan voi peruuttaa tullausta, jos lähetys on saapunut Suomeen alle 14 vuorokauden sisällä ja Posti on jo lähettänyt tiedot Tullille.

Jos haluat peruuttaa tullauksen, avaa OmaPostissa lähetyksen seuranta ja siirry tullausnäkymään. Peruuta tullaus näkymän alareunasta.

Posti peruuttaa tullauksen, jos lähetys ei saavukaan

Jos lähetys ei saavu maahan 90 vuorokauden kuluessa siitä päivästä, kun olet ilmoittanut tiedot Postille, tullaus peruuntuu automaattisesti. Saat maksun takaisin käyttämäsi maksutavan kautta. Kuitti palautuksesta tulee OmaPostiin.

Löysitkö mitä etsit?