Näin paketin ohjaus toimii

Postin verkostoon kuuluu yli 1400 pakettiautomaattia ja 2200 palvelupistettä. Voit ohjata pakettisi valitsemaasi noutopisteeseen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä tai valitsemalla OmaPosti-sovelluksessa oman noutopisteen.

Postilla on käytössä automaattinen pakettienohjaus, joka ohjaa paketit seuraavasti:

  1. Tilaushetkellä valittu noutopiste

    Jos valitset verkkokaupassa toimituspaikaksi noutopisteen (pakettiautomaatin tai palvelupisteen) mistä haluat pakettisi noutaa, pakettisi ohjataan sinne. Tämä verkkokauppatilauksen ”routing service code” ohittaa OmaPostissa asetetun oman noutopisteen. Mikäli valitsemasi noutopiste on pakettiautomaatti ja se on täynnä tilauksesi saapuessa, ohjaamme tilauksen lähinnä olevaan vapaaseen noutopisteeseen.

  2. Oma noutopiste

    Voit asettaa OmaPosti-sovelluksessa itsellesi oman noutopisteen. Toimitamme pakettisi omaan noutopisteeseen silloin, kun et ole valinnut verkkokaupassa noutopistettä vaan paketti on saapumassa katuosoitteeseen. Lähetyksen tiedoissa tulee olla myös puhelinnumerosi.

  3. Lähetyksen tiedoissa oleva osoite

    Paketti toimitetaan katuosoitteen perusteella lähimpänä olevaan Postin noutopisteeseen kun: - verkkokauppatilauksen yhteydessä ei ole valittu noutopistettä JA - OmaPostissa ei ole asetettu omaa noutopistettä

Näin aktivoit Oma noutopiste palvelun:

1. Lataa OmaPosti-sovellus puhelimesi sovelluskaupasta: Google Play, App Store 2. Kirjaudu ja tunnistaudu. 3. Valitse sinulle paras Postin automaatti sovelluksen Oma noutopiste -kohdasta.

Löysitkö mitä etsit?