Ongelmia Postin yrityspalveluihin kirjautumisessa?

Ongelmia Postin yrityspalveluihin kirjautumisessa?

Postin yritysasiakkaiden kirjautuminen Postin sähköisiin palveluihin uudistui 16.-17.1.2021. Mikäli et pääse tämän jälkeen kirjautumaan Postin yrityspalveluihin, noudata tämän sivun ohjeita.

Uudistuksesta on tiedotettu yrityskäyttäjiä sähköpostitse keväällä 2020 sekä tammikuussa 2021. Lue uudistuksen taustoja ja usein kysyttyjä kysymyksiä.

Jos et pääse kirjautumaan Postin yrityspalveluihin, toimi seuraavasti

1. Vaihda salasanasi

Uudistuksen yhteydessä osaa käyttäjistä pyydettiin vaihtamaan salasanansa Postin sähköisiin palveluihin. Pyyntö salasanan vaihtamisesta lähetettiin sähköpostitse 17.1.2021.

Mikäli et ole vaihtanut salasanaasi saamasi sähköpostin jälkeen, toimi näin:

  1. Aloita salasanan vaihto siirtymällä tänne: https://www.posti.fi/vaihdasalasana

  2. Anna sähköpostiosoitteesi.

  3. Lähetämme sähköpostiisi ohjeet salasanasi vaihtamiseksi.

  4. Vaihdettuasi salasanasi, yritä kirjautua Postin palveluihin uudelleen.

Mikäli kirjautuminen onnistuu, voit jatkaa palveluiden käyttöä normaalisti. Mikäli kirjautuminen ei vielä onnistu, siirry seuraavaan kohtaan.

2. Tarkista käyttämäsi sähköpostiosoite

Uudistuksen jälkeen Postin palveluihin kirjaudutaan sähköpostiosoitteella. Aiemmin käytössä olleella asiointitunnuksella kirjautuminen ei siis ole mahdollista, vaan kirjautumisessa käytetään yrityspalveluihin määriteltyä sähköpostiosoitetta.

Kirjautumisessa käytettävä sähköpostiosoite on se osoite, johon lähetimme 17.1.2021 pyynnön salasanan vaihtamisesta.

Toimi näin:

  1. Yritä kirjautua Postin palveluihin uudelleen käyttämällä sähköpostiosoitettasi.

  2. Mikäli kirjautuminen onnistuu, voit jatkaa palveluiden käyttöä normaalisti.

Mikäli et saanut pyyntöä salasanan vaihtamisesta tai et tiedä millä sähköpostiosoitteella sinun tulisi kirjautua, siirry seuraavaan kohtaan.

3. Ota yhteyttä organisaatiosi pääkäyttäjään

Mikäli et onnistu kirjautumaan Postin palveluihin edellä mainittujen ohjeiden mukaan, ota yhteyttä organisaatiosi Postin palveluiden pääkäyttäjään.

Mikäli olet itse organisaatiosi pääkäyttäjä tai et tiedä kuka on organisaatiosi pääkäyttäjä, voit kysyä sitä lomakkeella.

Jos organisaatiossasi ei ole pääkäyttäjää voitte tilata sen samalla lomakkeella.

Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä yritysasiakaspalveluumme.

Jos pääset kirjautumaan joihinkin yrityspalveluihin, mutta et kaikkiin palveluihin, toimi seuraavasti

Mikäli uudistuksen jälkeen pääset kirjautumaan vain osaan Postin sähköisistä yrityspalveluista, pyydä organisaatiosi pääkäyttäjää tarkistamaan oikeutesi käyttää palveluita.

Mikäli olet itse organisaatiosi pääkäyttäjä tai et tiedä kuka on organisaatiosi pääkäyttäjä, voit kysyä sitä lomakkeella.

Jos organisaatiossasi ei ole pääkäyttäjää voitte tilata sen samalla lomakkeella.

Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä yritysasiakaspalveluumme.