Usein kysyttyä koronasta
Paketteja liikkuu edelleen runsaasti. Toimitamme kaikki paketit kotimaassa perille, mutta joiltain osin olemme koronan vuoksi tehneet muutoksia. On mm. mahdollista, että osa kotipaketeista toimitetaan luvattua seuraavana päivänä tai noudettavat paketit menevät lähimpään noutopisteeseen, jossa on tilaa.
Tutustuthan alla oleviin kysymyksiin ja vastauksiin ennen kuin soitat asiakaspalveluumme, jossa on juuri nyt kovasti ruuhkaa.
Erikseen kuluttaja-asiakkaille ja yritysasiakkaille suunnatut vastaukset löydät alempaa.
Kysymyksiä ja vastauksia
Olen saanut viestin koskien matkalla olevaa pakettia, mutta en ole tilannut mitään. Onko kyseessä huijaus?
Kulkeeko posti ja rahti Suomessa normaalisti?
Kulkevatko ulkomailta tulevat lähetykset normaalisti?
Kulkevatko lähetykset ulkomaille normaalisti?
Huomasin, että Posti on alkanut palauttamaan ulkomaan paketteja takaisin lähettäjille. Mistä tiedän, koskeeko tämä minun pakettiani?
Kuljettaako Posti toimitukset kotiin normaalisti?
Mikä on Postin varautumissuunnitelma?
Mistä näen ajankohtaisen tiedon postien tai automaattien poikkeavista aukioloista tai sulkemisista?
Vastauksia kuluttaja-asiakkaille
Kotipakettiani ei toimitettu minulle luvattuna aikana. Milloin se tulee?
Miksi lähetykseni on ohjattu muuhun kuin toivomaani noutopisteeseen? Voiko sen siirtää minua lähemmäksi?
Onko pakettiautomaatin käyttö turvallista?
Jos en pääse karanteenin tai sairastumisen vuoksi noutamaan lähetystäni, siirretäänkö se maksutta toiseen noutopaikkaan?
Jos noudan lähetyksen Postista, onko minun kuitattava lähetys, vaikka haluaisin välttää tartuntariskiä?
Kun noudan lähetyksen Postista, onko minun annettava puhelimeni tai henkilöllisyystodistukseni myyjän käteen?
Maksetaanko pandemian aikana viivästyneistä tai kadonneista lähetyksistä vahingonkorvausta?
Voinko lähettää paketissa käsidesiä?
Vastauksia yritysasiakkaille
Miten voin parhaiten auttaa omia kuluttaja-asiakkaitani, joilla on haasteita liikkumisen kanssa karanteenin tai jonkin muun syyn vuoksi?
Voidaanko asiakaspalvelussa ottaa vastaan kotiinkuljetustilauksia puhelimitse tai lomakkeella?
Miten asennuspalvelut toimivat?
Voinko keskeyttää nouto- ja jakelupalvelun määräajaksi koronan vuoksi?
Miten varmistatte lähetyksen perilletoimituksen vastaanottajalle?
Yrityksemme joutuu sulkemaan ovet koronaviruksen takia, mihin toimitatte lähetykset?
Voinko noutaa yritykselle osoitetun paketin palvelupisteestä?
Miten ja missä yrityksen osoitteenmuutos tehdään?
Voinko lähettää poikkeustilanteen aikana Rahtia jälkivaatimuksella tai Express Rahtia postiennakolla?
Kuinka paljon Posti arvioi rahtimäärien laskevan poikkeusolojen takia?
Miten Postin Rahtipalveluissa tapahtuvat muutokset vaikuttavat rahtiasiakkaiden toimintaan?
Miten voin rahtiasiakkaana huomioida poikkeustilannetta?
Mistä rahtiasiakkaat saavat tietoa muuttuvista toimintatavoista?