Skip to main content
Lähetykseni ei ole saapunut perille
Huomio

Asiakaspalvelumme on tällä hetkellä ruuhkautunut. Jos asiasi koskee vallitsevaa koronatilannetta, löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin täältä.

Lähetykseni ei ole saapunut perille

Lähetys on myöhässä tai ei ole tullut perille

Mikäli lähetyksesi ei ole saapunut perille, varmista lähetyksen kulkunopeus osoitteiden välillä toimitusaikakyselystä. Lähetyksen postiinjättöaika vaikuttaa siihen, mihin postin kuljetukseen lähetys ehtii. Jos lähetys ei ehdi jättöpäivän postin kuljetuksiin, sen toimitusaika alkaa seuraavasta arkipäivästä.

Lähetys voi viivästyä myös, jos vastaanottajan osoite on kirjoitettu väärin. Posti pyrkii selvittämään vastaanottajan voimassaolevan osoitteen ja lähettää kirjeen edelleen tähän osoitteeseen. Jos vastaanottajan osoite ei selviä Postin käytettävissä olevista tiedoista, lähetys palautetaan kuoreen merkittyyn lähettäjän osoitteeseen.

Tee tarvittaessa lähetyksen selvityspyyntö.

Sanoma- ja aikakauslehdet eivät ole lähetysten seurannan piirissä, joten emme asiakaspalvelussamme pysty selvittämään puuttuvan lehden sijaintia.

Koska Postilla ei ole jakelutoimipaikoissa ylimääräisiä lehtiä, niin puuttuvia lehtiä ei voida toimittaa jälkitoimituksena. Mikäli et ole saanut tilaamaasi lehteä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä suoraan julkaisijaan, jotta he voivat tarkistaa tilauksen ja toimittaa puuttuneen lehden. Seuraa lähetyksesi kulkua Lähetyksen seurannassa tai OmaPostissa.

Vain lähetystunnukselliset lähetykset, kuten paketit ja kirjatut kirjeet, ovat seurattavia. Ulkomailta saapuvista lähetyksistä seurattavia ovat ne, joissa on lähetystunnus. Tavallisissa kirjelähetyksissä ei ole seurantaa. Tarkista tarvittaessa vastaanottajalta, onko kirje saapunut perille.

Seurantatietoja kerätään automaattisesti tietyissä käsittelypisteissä ennen lähetyksen luovuttamista vastaanottajalle, mm. vastaanotettaessa postin kuljetukseen, lähtö- ja saapumispisteen kuljetuksessa, sekä kun lähetys on jakelussa.