Smidig intralogistik ökar effektiviteten

Vi erbjuder intralogistiktjänster i ditt företags egna lokaler. Vi ser till att varorna rör sig som planerat och att leveranserna sker i tid.

Skräddarsydda tjänster inom intralogistik

Vi erbjuder skräddarsydda tjänster inom intralogistik för företag av alla storlekar och för alla typer av branscher. Våra tjänster innefattar yrkeskunnig arbetskraft, processkompetens samt modern utrustning som gör logistiken effektiv och smidig.

Vi genomför tjänsterna enligt ditt företags behov, i ditt företags lokaler, till exempel:

  • i lager

  • på industriella produktionsanläggningar

  • i hamnar och terminaler

  • på byggarbetsplatser

Fördelar med tjänsterna för intralogistik

1. Pålitlig lagerhantering Våra kunniga anställda tar hand om alla steg i intralogistiken, från planering till genomförande och från mottagning till lastning. Vi har omfattande kunskap om lagerhanteringssystem och processutveckling.

2. Punktliga leveranser Välplanerade processer och modern utrustning säkerställer att produkterna snabbt och utan fördröjning överförs från lager till kund i tid.

3. Kostnadseffektiva processer Våra tjänster baseras på prestationsbaserad prissättning. Vi dimensionerar alltid personalen och utrustningen kostnadseffektivt efter behov.

Smidiga terminal- och hamntjänster

Vi ser till att produkterna kommer snabbt och utan fördröjning vidare från terminalerna. Våra tjänster omfattar lastning, lossning och sortering. Dessutom erbjuder vi utomhus- och specialtransporttjänster, såsom lyfttjänster. I hamnarna har vi fokuserat på behandling av pappersrullar och fordonslogistik.  

Logistiklösningar som stöd för tillverkningsindustrin

Smidiga materialflöden, tillförlitlig leveranssäkerhet och kostnadseffektivitet utgör grunden för konkurrenskraft. Våra Inhouse Solutions- och lagertjänster är skräddarsydda för industrins behov. De täcker hela kedjan: mottagning, lagring, produktionsmatning, paketering, expediering, transporter och hantering av returer. Vi arbetar i kundens lokaler, i våra egna lager eller med en hybridmodell – flexibelt och kostnadseffektivt.

Personaluthyrning

Genom att hyra logistikpersonal får du snabbt hjälp med till exempel högsäsonger, men även med längre behov. Vår tjänst ger flexibilitet, sparar kostnader och underlättar resursfördelningen i föränderliga situationer.

Vi känner till branschens arbetsuppgifter och lämpliga experter – vi utbildar våra anställda så att de kan börja arbeta direkt. Du kan hyra personal endast för en del av verksamheten eller lägga ut uppgifterna helt till oss.

Kontakta oss

Kontakta oss

Prata med våra försäljare så får du en skräddarsydd offert på Postis tjänster för ditt företag. Lämna en kontaktbegäran så kontaktar vi dig inom kort.