Hämtnings- och utdelningstjänst

Så här tar du tjänsten i bruk

Teckna ett avtal om Hämtnings- och utdelningstjänst med oss.

Ny kund?

Som kund hos oss får du tillgång till alla tjänster och praktiska verktyg.

Skickar du brev och paket bara sporadiskt? Du kan göra en enskild hämtnings- och utdelningsbeställning här.

Brukar ditt företag regelbundet skicka eller ta emot brev eller paket? Då lönar det sig att ta hämtnings- och utdelningstjänsten i bruk. Ni sparar tid och arbete när ni inte själva behöver föra avgående post till ett serviceställe och ankommande försändelser alltid levereras till den avtalade platsen. Vi hämtar och delar ut försändelserna enligt avtalad tidtabell, från eller till avtalad plats.

Fördelar med Hämtnings- och utdelningstjänst

  • Vi arbetar flexibelt enligt ditt företags tidtabell och behov.
  • Spara in på den tid och möda som går åt till att skicka produkter.
  • För hämtnings- och utdelningstjänsten debiteras ett fast pris per månad.

För vem lämpar sig tjänsten?

Hämtnings- och utdelningstjänsten passar för dig som regelbundet skickar och tar emot brev och paket. Vi hämtar och levererar försändelserna direkt till eller från önskad plats.

Prissättning

Priserna för hämtnings- och utdelningstjänsten är kundspecifika. Priset påverkas bland annat av den kapacitet som behövs samt av antalet hämtnings- och utdelningstillfällen.

Så här fungerar det

Ingå ett avtal om regelbunden hämtnings- och utdelningstjänst med oss. Vi kommer överens om en tidtabell enligt vilken vi hämtar de paket och brev som du vill skicka samt delar ut ankommande försändelser till dig. Tjänsten fungerar flexibelt enligt ditt företags tidtabell: vi kan komma flera gånger om dagen eller kanske en gång i veckan. Platserna för hämtningen och utdelningen avtalas också i förväg. Du kan ansluta nästan alla ankommande försändelser till tjänsten. För hämtnings- och utdelningstjänsten debiteras ett fast pris per månad. Vid behov kan du avbryta den regelbundna hämtnings- och utdelningstjänsten exempelvis under semestern. Kom ihåg att göra ändringen senast en vecka innan du vill att den ska träda i kraft. Ändring eller uppsägning av hämtnings- och utdelningstjänst.

Enskild hämtnings- och utdelningsbeställning

Om du skickar brev och paket endast sporadiskt kan du beställa hämtning och utdelning även för enskilda försändelser. Priset bestäms då av försändelsernas storlek och antal. Du kan enkelt göra en transportbeställning för paket och brev via nätet. Du kan också beställa en enskild transport på nummer 0200 92000 vardagar kl. 8–18. För beställningar som görs per telefon fakturerar vi separat 7,25 euro/beställning.

Lämna en offertbegäran så hjälper vi ditt företag att hitta de effektivaste logistiklösningarna

Eftersom vi tar hand om logistiken kan du fokusera på ditt företags kärnverksamhet, vare sig det handlar om att driva partihandel eller om att öka försäljningen på nätet.