Vi hjälper ditt företag att lyckas
Vår kundsupport hjälper dig med alla tjänster inom sändning, mottagning och logistik. Kontakta oss – tillsammans hittar vi den lösning som bäst stöder ditt företags affärsverksamhet.

Spåra din försändelse
Kontakta oss
Chatt
Våra kundtjänstmedarbetare hjälper dig i chatten. Kontakta oss i OmaPosti Pro.
Telefon
Vi betjänar: Mån–fre kl. 8–18 Lördagar kl. 9–16
För kötid debiteras lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift (lna/msa).

Närmare länkar för sändning
Vill du skicka inrikes eller utrikes? För att hjälpa dig har vi sammanställt centrala länkar till anvisningar, priser och leveranstider.
Förtullning av utrikes försändelser
Som företagskund kan du göra en exportdeklaration via Posti. Om du tar emot försändelser från länder utanför EU hittar du instruktioner för importförtullning på sidan för konsumentkunder.
Se instruktioner för importtullklarering på Postis konsumentsidor

Håll dina företagsuppgifter uppdaterade
Hantera företagsuppgifter
Hantera enkelt ditt företags uppgifter – som adress, kontaktpersoner och faktureringsuppgifter.
Uthämtningsställe för företag
Med tjänsten Beställ och hämta hanterar du hämtningar i butik effektivt och med precision.
Frakttjänster
Läs mer om frakt
Beställ enskild frakttransport
Om du behöver en enskild frakttransport eller skickar frakt sporadiskt kan du göra en engångsbeställning av frakt.

Beställ eller returnera lastbärare
Behöver du tomma lastbärare – eller vill du beställa avhämtning av dem? Du kan enkelt göra en beställning med en blankett.

Fraktterminaler
Se kontaktuppgifterna för Postis inrikes fraktterminaler på olika orter.
Är du kund hos Posti Messaging?
I serviceportalen för avtalskunder får du hjälp med till exempel routingförfrågningar, fakturering, tekniska frågor och andra förfrågningar.
Finskspråkig support vardagar kl. 8.00–16.00
Support på engelska vid störningar 24/7
Om portalen inte är tillgänglig kan du kontakta oss per telefon. Telefon (endast för kunder): +358 9 5846 6200
