Vi hjälper ditt företag att lyckas

Vår kundsupport hjälper dig med alla tjänster inom sändning, mottagning och logistik. Kontakta oss – tillsammans hittar vi den lösning som bäst stöder ditt företags affärsverksamhet.

Kontakta oss

    Chatt

    Våra kundtjänstmedarbetare hjälper dig i chatten. Kontakta oss i OmaPosti Pro.

    Telefon

    Vi betjänar: Mån–fre kl. 8–18 Lördagar kl. 9–16

    För kötid debiteras lokalnäts- eller mobilsamtalsavgift (lna/msa).

Närmare länkar för sändning

Vill du skicka inrikes eller utrikes? För att hjälpa dig har vi sammanställt centrala länkar till anvisningar, priser och leveranstider.

Förtullning av utrikes försändelser

Som företagskund kan du göra en exportdeklaration via Posti. Om du tar emot försändelser från länder utanför EU hittar du instruktioner för importförtullning på sidan för konsumentkunder.

Håll dina företagsuppgifter uppdaterade

    Hantera företagsuppgifter

    Hantera enkelt ditt företags uppgifter – som adress, kontaktpersoner och faktureringsuppgifter.

    Företagets adressändring

    Gör en adressändring eller meddela oss ditt företags nya adress.

    Ändra faktureringsuppgifterna

    Ändra faktureringsadress eller faktureringssätt.

    Uthämtningsställe för företag

    Med tjänsten Beställ och hämta hanterar du hämtningar i butik effektivt och med precision.

Frakttjänster

Läs mer om frakt

    Beställ enskild frakttransport

    Om du behöver en enskild frakttransport eller skickar frakt sporadiskt kan du göra en engångsbeställning av frakt.

    Beställ eller returnera lastbärare

    Behöver du tomma lastbärare – eller vill du beställa avhämtning av dem? Du kan enkelt göra en beställning med en blankett.

    Fraktterminaler

    Se kontaktuppgifterna för Postis inrikes fraktterminaler på olika orter.

Är du kund hos Posti Messaging?

I serviceportalen för avtalskunder får du hjälp med till exempel routingförfrågningar, fakturering, tekniska frågor och andra förfrågningar.

  • Finskspråkig support vardagar kl. 8.00–16.00

  • Support på engelska vid störningar 24/7

Om portalen inte är tillgänglig kan du kontakta oss per telefon. Telefon (endast för kunder): +358 9 5846 6200

Gå till serviceportalen

Huvudkontoret och dotterbolag

Kontaktuppgifter för våra huvudkontoret och kontor i andra länder. (Sidan endast på finska eller engelska)

FO-nummer

FO-nummer 1531864-4, MOMS reg., VAT-nummer FI15318644

Posti Group Abp är införd i handelsregistret och utövar momspliktig verksamhet.

Inspelning av samtal och meddelanden: Posti Group Abp spelar in samtal och meddelanden för att säkerställa innehållet i samtalet eller meddelandet. Inspelningarna används för att trygga kundens och Posti Group Abp:s rättigheter och rättsskydd. Inspelningarna kan även användas för intern utbildning av personalen när vi utvecklar kundbetjäningen och förbättrar kvaliteten. Inspelningarna används inte för andra ändamål och överlämnas inte till någon utanför Posti Group Abp, annat än om lagen så föreskriver.