STARK tehostaa logistiikkatoimintoja – keskusvarasto ja tuotanto siirtyvät Postille

28.09.2017

DT Finland Oy (STARK-ketju) siirtää Lahden keskusvarastonsa sekä varastopalvelujen tuotannon Postille. Stark-ketjun keskusvarastot siirtyvät Postin varastokeskukseen Orimattilan Pennalaan vuoden 2018 alussa. Yhteistyösopimuksen myötä keskusvaraston toiminnoissa työskentelevät henkilöt siirtyvät vanhoina työntekijöinä 1.10.2017 Postin sisälogistiikkaan erikoistuneeseen tytäryhtiöön, Flexo Palvelut Oy:n.

- Yhteistyösopimuksen myötä Posti vastaa tulevaisuudessa Starkin tuotevarastoinnista, varastointiin liittyvästä käsittelystä ja varastoinnin kehittämisestä kokonaispalveluna, kertoo DT Finland Oy:n toimitusjohtaja Harri Päiväniemi.

- Yhdistämällä logistiikkaosaamisensa Postin kanssa, Stark vahvistaa palvelutasoaan, sen laatua ja tehokkuutta entisestään ketjutoiminnassaan, sekä luo edellytykset monikanavaisen kaupan kehittämiseen, sanoo ostojohtaja Kari Wahlman DT Finlandilta.

- Toimiva logistiikka on asiakaslupauksemme keskiössä. Tarvitsemme luotettavan yhteistyökumppanin, joka pystyy tarjoamaan meille kokonaisvaltaisen ratkaisun. Sujuvan yhteistyön avulla voimme Starkissa keskittyä ydinliiketoimintaamme ja keskittyä palvelemaan asiakkaitamme tehokkaasti ja joustavasti, lisää Wahlman.

Postin Toimitusketjuratkaisut-liiketoiminnan johtaja Harri Kämppä toivottaa Starkin ja siirtyvän henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi.

- Yhteistyösopimus Starkin kanssa on meille suuri kunnia. Toivotamme Starkilta siirtyvän henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi ja voimme tarjota henkilöstölle oman ammattinsa, eli logistiikan, mukaista monipuolista työtä.

Kämppä uskoo, että Posti rautakauppalogistiikan markkinajohtajana pystyy tarjoamaan logistiikassa Starkin liiketoimintaa vahvistavan palvelukokonaisuuden.

Lahden keskusvaraston nykyinen henkilökunta siirtyy Flexo Palvelut Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä 1.10.alkaen.

Yhteistyösopimuksen taustalla ovat myös Lahden kaupungin suunnitelmat kehittää nykyisen keskusvaraston aluetta, sekä vanhojen varastorakennusten mittaviksi arvioidut korjaus- ja investointitarpeet.