Näytä kaikki tiedotteet

Postin palvelut muuttuvat Kontulassa Helsingissä

Postin palvelut Kontulassa Helsingissä muuttuvat, sillä Postin myymälän palvelut siirretään K-Supermarket Kontumarketissa sijaitsevaan myyntipisteeseen kesäkuun alussa.

Postipalveluja saa nykyään aiempaa useammasta paikasta. Postin myyntipisteiden määrä on pysynyt viime vuosina melkein ennallaan, mutta pakettiautomaattien määrä on kasvatettu voimakkaasti verkkokaupan kasvun vuoksi. Tällä hetkellä Postin palvelupisteverkostossa on yli 1 900 postia ja pakettiautomaattia.  Kontulassa Postin palveluita saa useasta paikasta. Kontulassa on Postin myyntipisteen lisäksi useampi pakettiautomaatti. Itä-Helsingissä Posti palvelee Kontulan lisäksi esimerkiksi Itäkeskuksessa, Myllypurossa ja Mellunmäessä.

"Haluamme varmistaa Postin palveluiden helpon saavutettavuuden Kontulassa", K-supermarket Kontumarketin kauppias Tarmo Lindén sanoo. Kontumarketissa on Postin myyntipisteen lisäksi pakettiautomaatti asiakkaita palvelemassa.

Verkkokaupan kasvuun on tärkeää tarjota nopeita ja joustavia palveluvaihtoehtoja siellä, missä asiakkaat muutoinkin asioivat. Digitaaliset palvelut, kuten OmaPosti-sovellus, yhdistettyinä tiheään pakettiautomaattiverkostoon tuovat Postin lähelle arjen kulkureittejä. Näiden palveluiden myötä asiointi ei ole enää sidottu tiettyyn Postiin.

OmaNoutopiste-valinnalla asiakas voi ohjata paketteja sopivimpaan Postin automaattiin, postiin arkireittinsä varrella tai lomalla vaikkapa mökkipaikkakunnalle. Valinnan voi tehdä OmaPosti-sovelluksella tai verkossa posti.fi/ohjaus.

Pakettien postimaksun voi maksaa edullisimmin etukäteen OmaPosti-sovelluksella tai verkossa ja samalla voi varata automaatista lokeron, johon lähetyksen voi jättää kuljetettavaksi. Valmiiksi maksetun paketin voi jättää myös mihin tahansa postiin Helposti-koodilla, eikä osoitekorttia tarvitse täyttää. Lisätietoa palvelusta: posti.fi/lahettaminen.

Yritykset voivat tarvittaessa tilata Postin nouto-jakelupalvelun, jossa lähetykset viedään ja noudetaan suoraan yrityksistä. Yritysten lähettämistarpeissa palvelevat muun muassa yrityspisteet Konalassa ja Ilmalassa.

Kaikki Postin palvelupisteet näkyvät kartalla: posti.fi/kartta.

Postipalvelut Kontulassa

• Postin myyntipiste maanantaista 3.6 lähtien palvelee K-supermarket Kontumarketissa (Keinulaudankuja 4)
  • Postin myyntipisteen aukioloajat: ma-pe 7-18, la 8-18

Postin myymälä palvelee 31.5. klo 14.00 asti normaalisti osoitteessa Ostostie 4, 00940 Helsinki