Näytä kaikki tiedotteet

Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Espoossa

Postin kirjelaatikoille Espoossa on tehty ilkivaltaa. Laatikoon jätetyt lähetykset ovat kateissa. Posti on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko on osoitteessa Vanttilantie 8 (Nissinmäki), 02780 Espoo. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran torstaina 27.12. klo 8.00. Ilkivalta havaittiin perjantaina 28.12. klo 12.40. Kirjelaatikko on pois käytöstä, kunnes se on saatu korjattua. Lähin kirjelaatikko tai posti löytyvät hakupalvelusta posti.fi/kartta

Kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.