Näytä kaikki tiedotteet

Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Askolassa ja Palokassa

Postin kirjelaatikoille Askolassa ja Palokassa on tehty ilkivaltaa.

Palokassa osoitteessa Matinmäentie 4, 40270 Palokka sijaitseva kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran tiistaina 11.12. kello 12. Ilkivalta havaittiin varhain keskiviikkoaamuna 12.12. kello 5.25. Kirjelaatikkoon jätettyjä lähetyksiä on mahdollisesti kateissa. Matinmäentien kirjelaatikko on toistaiseksi poissa käytöstä.

Askolassa osoitteessa Terveystie 2, 07500 Askola sijaitseva kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran tiistaina 11.12. kello 15. Ilkivalta havaittiin keskiviikkona 12.12. aamupäivällä. Kirjelaatikkoon jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Kirjelaatikoihin postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.