Näytä kaikki tiedotteet

Postin kirjelaatikot ilkivallan kohteena Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla

Postin kirjelaatikoille Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla on tehty ilkivaltaa viikonlopun aikana. Laatikoihin jätetyt lähetykset ovat kateissa. Posti on tehnyt tapahtuneesta rikosilmoituksen.

Ilkivallan kohteeksi joutivat kirjelaatikot seuraavissa osoitteissa:

Opastinsilta 12, 00520 Helsinki. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran perjantaina 2.11. klo 16.05. Ilkivalta havaittiin maanantaina 5.11. klo 16.10.

Odilammentie 5, 02970 Espoo. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran perjantaina 2.11. klo 10. Ilkivalta havaittiin maanantaina 5.11. klo 14.20.

Ollaksentie 35, 01690 Vantaa. Kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran perjantaina 2.11. klo 14. Ilkivalta havaittiin maanantaina 5.11. klo 14.

Kirjelaatikoihin postia jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.