Näytä kaikki tiedotteet

Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Oulussa

Postin kirjelaatikko, osoitteessa Latokartanontie 1, 90150 Oulu, on joutunut ilkivallan kohteeksi torstai-iltana 16.8. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen torstaina 16.8. kello 17. Ilkivalta havaittiin puolenyön aikaan.

Latokartanontien kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan vastaanottajilta lähetysten perillemeno. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.