Näytä kaikki tiedotteet

Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Sastamalassa Pirkanmaantiellä (Shell Stormin pihassa)

Postin kirjelaatikko osoitteessa Pirkanmaantie 1057, 38220 Sastamala (Shell Stormin pihassa) on joutunut ilkivallan kohteeksi lauantaina. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen. Kirjelaatikkoon mahdollisesti jätetyt lähetykset ovat kateissa.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.

Sastamalassa ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko oli tyhjennetty edellisen kerran perjantain 27.4. kello 12.30. Kirjelaatikko on toistaiseksi huputettu ja näin ollen poissa käytöstä.

Lähetyksiä ilkivallan kohteeksi joutuneeseen kirjelaatikkoon jättäneiden toivotaan varmistavan lähetyksensä perillemeno vastaanottajalta. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).