Posti tarjoaa turva-asennuspalvelua kotiinkuljetusten yhteydessä koko maassa 7.9. alkaen

07.09.2020

Postin kotiinkuljetusten yhteydessä tarjottaviin asennuspalveluihin tulee muutoksia, joiden ansiosta lähetykset voidaan turvallisesti asentaa toimintakuntoon kotitalouksien sisätiloissa myös koronapandemian aikana. Tarkoin työ- ja turvallisuusohjein määritelty turva-asennuspalvelu on saatavilla maan laajuisesti 7.9. alkaen.

Postin kotijakeluiden kuljettajat eivät ole toimittaneet mitään paketti- tai rahtilähetyksiä sisään kotitalouksiin 14.4.2020 alkaen. Samassa yhteydessä keskeytettiin myös kaikki asennuspalvelut. Tämän linjauksen ulkopuolelle jäivät ainoastaan sosiaalisin perustein tuotettu kauppakassipalvelu ja kotiateriakuljetukset.

Taustalla oli Postin poikkeustilannetyöryhmän ohjeistus, jonka tarkoituksena oli suojata henkilöstöä ja asiakkaita mahdollisilta koronavirustartunnoilta.

Tarkasti määritellyt turvallisuusohjeet suojaavat henkilöstöä ja asiakasta

Asennuspalveluja alettiin jälleen suorittaa 8.6. alkaen, mutta vain rajatulla alueella ja palveluvalikoimalla, henkilösuojaimia käyttämällä.

Nyt palvelu laajenee valtakunnalliseksi tarkasti määriteltynä turva-asennuspalveluna. Postin henkilökunta sitoutuu noudattamaan tarkennettuja työ- ja turvallisuusohjeita asennuspalveluiden yhteydessä. Turvatyöskentelyssä noudatetaan kahden metrin varoetäisyyksiä, suu-nenäsuojaimen ja käsineiden käyttö on pakollista ja kädet desinfioidaan aina ennen huoneistoon menoa ja sieltä poistumisen jälkeen.

Kodinkoneiden asennus on tärkeä ja toivottu palvelu, jonka Posti haluaa hoitaa vastuullisesti henkilöstön ja asiakkaiden turvallisuudesta huolehtien. Maanlaajuiset asennukset koskevat myös yritystoimituksia.