Pieni määrä Ystävänpäiväkortteja on jakelussa lähipäivinä

17.02.2020

Ystävänpäiväkorttien viimeinen postituspäivä oli tänä vuonna 10. helmikuuta. Osa korteista tuli Postin käsiteltäväksi hieman myöhässä. Pääkaupunkiseudulla osa näistä korteista saatiin jaettua muun postin mukana poikkeuksellisesti lauantaina, loput jaetaan lähipäivien aikana. Myöhään postitettuja kortteja on jaossa lähipäivinä pieniä määriä muuallakin maassa.

- Juuri Ystävänpäiväksi saapunut kortti on tietenkin nappisuoritus sekä lähettäjältä että meiltä postilaisilta. Tämä on edellyttänyt myös meiltä postilaisilta suurta tarkkuutta, eikä varmasti meilläkään olla täydellisesti inhimillisiltä virheiltä vältytty, sanoo Tomi Huhtala Postista. - Meitä harmittaa, että emme pystyneet riittävän vahvasti kertomaan kaikille lähettäjille viimeisen postituspäivän merkitystä. Uskon kuitenkin, että vastaanottaja on iloinen, vaikka kortti tuleekin vähän viiveellä - tärkeintä on varmasti lähettäjän ele. Ensi vuonna me jaamme vielä enemmän ennakkotietoa postituspäivästä.

Korttisesonkeihin liittyviä ohjeita viimeisine postituspäivineen sekä niihin liittyvät tiedotteet löytyvät Postin nettisivuilta posti.fi. Sivuilta löytyy ohjeita myös muutoin kirjeiden, korttien ja pakettien lähettämiseen https://www.posti.fi/fi/henkiloille/laheta