PAU:n lakot viivästyttävät pientä osaa lähetyksistä tänään - tilannetta arvioidaan jatkuvasti ja arviot vaikutuksista täsmentyvät (PÄIVITETTY klo 16.50)

03.09.2019

Posti ja logistiikka-alan unioni PAU:n laittomat lakot ovat edelleen käynnissä lajittelua tekevissä työpaikoissa Postissa Vantaalla, Liedossa, Seinäjoella, Jyväskylässä, Lahdessa, Lappeenrannassa, Kuopiossa, Tampereella ja Oulussa. Lakoista huolimatta lähes kaikki paketit ja muut lähetykset on saatu käsiteltyä ja jakelu toimii.

- Poikkeusjärjestelymme ovat onnistuneet ja tällä hetkellä lähes kaikki lähetykset ovat jo perillä tai matkalla postinsaajille. Hyvin pieni määrä paketteja, kirjeitä ja lehtiä saattaa viivästyä vuorokauden. Teemme kaikkemme, ettei viivettä tulisi eikä siitä aiheutuisi asiakkaillemme harmia, sanoo Postin Ohjauskeskuksen johtaja Jarmo Ainasoja.

- Poikkeusjärjestelymme saattavat aiheuttaa osaan lähetyksistä poikkeavia seurantatietoja, vaikka lähetys kulkee luvatussa aikataulussa, Jarmo Ainasoja.

Sanomalehtien varhaisjakeluun lakot eivät vaikuta. Lakot eivät koske myöskään Postin palvelupisteitä. Häiriöt eivät koske rahtipalveluja tai varastopalveluja.

PAU on ilmoittanut lakkojen jatkuvan

PAU on ilmoittanut järjestävänsä lakkoja myös huomenna keskiviikkona. Toteutuessaan lakot voivat tämän hetkisen arvion mukaan vaikeuttaa lähetysten kulkua osittain eri puolilla Suomea.

- Seuraamme tilannetta tarkasti koko ajan ja tiedotamme tarkentuvista arvioista säännöllisesti. Valitettavasti emme pysty takaamaan häiriöttömyyttä - häiriöiden laajuus on riippuvainen siitä, kuinka suuri osa työntekijöistä osallistuu lakkoon, Jarmo Ainasoja jatkaa.

Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran keskiviikkona 4.9. noin klo 11.30.