PAU:n lakot viivästyttävät pientä osaa lähetyksistä tänään - tilannetta arvioidaan jatkuvasti ja arviot vaikutuksista täsmentyvät (PÄIVITETTY klo 17.15)

02.09.2019

PÄIVITETTY klo 17.15: Laiton lakko postilajittelussa on heijastunut pieneltä osin myös postinjakeluun. Viive koskee kirjeitä, päiväpostin mukana jaettavia lehtiä sekä markkinointilähetyksiä. Viive ei koske paketteja tai sanomalehtien varhaisjakelua. Katso paikkakuntakohtaiset tiedot tästä tiedotteestamme.

*****

Posti ja logistiikka-alan unioni PAU on aloittanut yöllä lisää laittomia lakkoja lajittelua tekevissä työpaikoissa Postissa Vantaalla, Liedossa, Seinäjoella, Jyväskylässä, Lahdessa, Lappeenrannassa, Kuopiossa, Tampereella ja Oulussa.

- Ymmärrämme hyvin, että asiakkaamme odottavat palvelujen hoituvan häiriöttä. Olemme pystyneet hoitamaan valtaosan työstä lakosta huolimatta ja postinjakelu toimii. Tämän hetkisen arviomme mukaan valtaosa lähetyksistä saadaan asiakkaille luvatussa ajassa. Postia voi toistaiseksi lähettää normaaliin tapaan, sanoo Postin Ohjauskeskuksen johtaja Jarmo Ainasoja.

- Tällä hetkellä näyttää siltä, että pieniä eriä mainoksia saattaa viivästyä noin vuorokaudella. Olemme pahoillamme kaikista asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvista haitoista.

Sanomalehtien varhaisjakeluun lakot eivät vaikuta. Lakot eivät koske myöskään Postin palvelupisteitä. Häiriöt eivät koske rahtipalveluja tai varastopalveluja.

PAU on ilmoittanut lakkojen jatkuvan

PAU on ilmoittanut järjestävänsä lakkoja myös 3. - 4. syyskuuta. Toteutuessaan lakot voivat tämän hetkisen arvion mukaan vaikeuttaa lähetysten kulkua osittain eri puolilla Suomea.

- Teemme kaikkemme, että vaikutukset asiakkaillemme jäisivät mahdollisimman vähäisiksi ja lyhytaikaisiksi. Seuraamme tilannetta tarkasti koko ajan ja tiedotamme tarkentuvista arvioista säännöllisesti, sanoo Jarmo Ainasoja.

- Valitettavasti emme pysty takaamaan häiriöttömyyttä - häiriöiden laajuus on riippuvainen siitä, kuinka suuri osa työntekijöistä osallistuu lakkoon, Jarmo Ainasoja jatkaa.

Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran tiistaina 3.9. noin klo 11.30.