PAU:n lakot viivästyttävät osaa lähetyksistä tänään - tilannetta arvioidaan jatkuvasti ja arviot vaikutuksista täsmentyvät (PÄIVITETTY klo 16.45)

30.08.2019

PÄIVITETTY klo 16.45: Arvioihin lakkojen vaikutuksista ei ole tullut muutoksia.

*****

Posti ja logistiikka-alan unioni PAU on järjestänyt laittomia lakkoja lajittelua tekevissä työpaikoissa Postissa Tampereella, Vantaalla ja Jyväskylässä eilen ja tänään.

Tämän hetkisen arvion mukaan lakot viivästyttävät osaa lähetyksistä tänään perjantaina Tampereen, Vantaan ja Jyväskylän alueilla. Valtaosa lähetyksistä saadaan perille vastaanottajille ilman viiveitä, joidenkin lähetysten osalta viive on tämän hetkisen arvion mukaan noin vuorokausi. Sanomalehtien varhaisjakeluun lakot eivät vaikuta.

- Ymmärrämme hyvin, että asiakkaamme odottavat palvelujen hoituvan häiriöttä ja olemme pahoillamme vaikutuksista asiakkaillemme, sanoo Postin Ohjauskeskuksen johtaja Jarmo Ainasoja.

Ensi viikon lakot viivästyttävät toteutuessaan postinkulkua osittain

PAU on ilmoittanut järjestävänsä lakkoja myös 1. - 4. syyskuuta. Toteutuessaan lakot voivat tämän hetkisen arvion mukaan vaikeuttaa lähetysten kulkua osittain eri puolilla Suomea.

- Teemme kaikkemme, että vaikutukset asiakkaillemme jäisivät mahdollisimman vähäisiksi ja lyhytaikaisiksi. Seuraamme tilannetta tarkasti koko ajan ja tiedotamme tarkentuvista arvioista säännöllisesti, sanoo Jarmo Ainasoja.

- Valitettavasti emme pysty takaamaan häiriöttömyyttä - häiriöiden laajuus on riippuvainen siitä, kuinka suuri osa työntekijöistä osallistuu lakkoon, Jarmo Ainasoja jatkaa.

Lakot eivät koske Postin palvelupisteitä. Häiriöt eivät koske rahtipalveluja tai varastopalveluja.

Tiedotamme tilanteesta seuraavan kerran maanantaina 2.9. noin klo 11.30.