Postin kirjelaatikko ilkivallan kohteena Espoossa

09.07.2019

Postin kirjelaatikko, osoitteessa Oxfotintie 1, 02330 Espoo, on joutunut ilkivallan kohteeksi viikonvaihteen aikana, 5.-8.7. Posti on tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen.

Ilkivallan kohteeksi joutunut kirjelaatikko tyhjennettiin edellisen kerran 5.7. kello 18.40. Ilkivalta havaittiin maanantaina 8.7. kello 18.40.

Oxfotintien kirjelaatikkoon postia jättäneiden toivotaan varmistavan vastaanottajilta lähetysten perillemeno. Tarvittaessa pyydämme ottamaan yhteyttä Postin asiakaspalvelun numeroon 0100 85160 (pvm/mpm).

Oxfotintien kirjelaatikko on toistaiseksi poissa käytöstä. Lähin kirjelaatikko sijaitsee osoitteessa Nöykkiönkatu 2, 02300 Espoo.

Postin kirjelaatikolle tehty ilkivalta on vakava rikos. Siinä häiritään tietoliikennettä ja rikotaan viestintäsalaisuutta. Posti tekee jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen ja auttaa kaikin tavoin poliisin tutkintaa mm. keräämällä yhteyttä ottaneilta asiakkailta mahdollisesti kateisiin joutuneista lähetyksistä tietoja, jotka toimitetaan poliisille tutkintaa varten. Rikoksen tekijä on vastuussa sekä lähetyksille että kirjelaatikolle aiheuttamistaan vahingoista.