Rahdin lisäpalveluiden tuote-ehtoihin päivityksiä 1.6.2019

29.05.2019

Päivitimme Rahtipalveluissa lisäpalveluiden tuote-ehtoja. Uudet tuote-ehdot tulevat käyttöön 1.6.2019 alkaen. Päivitykset aiempiin tuote-ehtoihin ovat:

Uudet lisäpalvelut

Valittu toimituspäivä
Lisäpalvelu koskee rahtina lähetettäviä tavaroita. Posti toimittaa lähetyksen valittuna toimituspäivänä. Valittavana on 1-5 arkipäivää ensimmäisen mahdollisen toimituspäivän jälkeen. Valittavat toimituspäivät löytyvät Posti SmartShipistä. Palvelun käytöstä on sovittava erikseen Postin kanssa.

Nouto yksityishenkilöltä
Posti ottaa yhteyttä lähettäjään ja sopii noutopäivän, sekä soittaa ennen noutoa tilauksessa ilmoitettuun lähettäjän puhelinnumeroon. Rahti lastataan ajoneuvon välittömästä läheisyydestä eikä palveluun kuulu esimerkiksi ulos kantoa. Asiakkaan tulee ohjeistaa lähettäjä ao. palvelun sisällöstä/rajoituksista sekä vastaanottotarkastuksesta. Lisäpalvelu veloitetaan yksityishenkilöiltä ja yksityishenkilöihin verrattavissa olevilta lähetyksen lähettäjiltä, mm. maatiloilta, yksityisiltä elinkeinoharjoittajilta ja asunto-osakeyhtiöiltä.

Soitto ennen noutoa
Lähettäjään otetaan yhteyttä puhelimitse ennen noutoa ja ilmoitetaan tarkempi noutoajankohta.

Täsmäpaikkanouto
Palvelu sisältää lähetyksen noudon erikseen määritellystä yhdestä paikasta, kuten kerroksesta, työhuoneesta tai vastaavasta. Lähetys noudetaan sellaisesta paikasta, jonne on esteetön pääsy nokkakärryillä/pumppukärryillä. Posti sopii ennalta puhelimitse lähettäjän kanssa lähetyksen tarkan noutopaikan sekä ilmoittaa noutoajan kahden tunnin tarkkuudella. Palvelun käytöstä on sovittava erikseen Postin kanssa.

Korjattu lisäpalvelun tuote-ehtoa

Jälkivaatimus-lisäpalvelu
Uusi teksti: Virheellisten tai puutteellisten tili- ja viitetietojen selvittelystä johtuva työ laskutetaan lähettäjältä Postin yrityshinnaston palvelumaksuhinnaston mukaisesti.

Täsmennetty lisäpalvelun tuote-ehtoa

Käyttökuntoon asennus
Lisätty, että käyttökuntoon asennus on laite-/tuotekohtainen.

Muutettu lisäpalvelun tuote-ehtoa

Täsmäpaikkajakelu
Yli 35 kg painavaa lähetystä ei kanneta sisälle, joten tekstiä on muutettu. Uusi teksti: Palvelu sisältää lähetyksen toimituksen erikseen määriteltyyn yhteen paikkaan, kuten kerrokseen, työhuoneeseen tai vastaavaan. Posti sopii ennalta puhelimitse vastaanottajan kanssa lähetyksen tarkan toimitus-paikan sekä ilmoittaa toimitusajan kahden tunnin tarkkuudella. Lisätty myös, että palvelun käytöstä on sovittava erikseen Postin kanssa.

Päivitettyihin tuote-ehtoihin voit tutustua Postin sivuilla.