Rahdin uudet lisäpalvelut käytössä 1.6. alkaen - lisäksi päivitystä kolmen palvelun hintaan

29.05.2019

Kesäkuun 1. päivästä alkaen rahtipalveluissa tarjoamme asiakkaillemme neljä uutta, asiakkaan arkea helpottavaa lisäpalvelua. Uudet lisäpalvelut ovat:

Soitto ennen noutoa. Kuljettajamme soittaa rahtilähetyksen lähettäjälle vähintään tuntia ennen noutoa ja ilmoittaa tarkan saapumisaikansa. Palvelun hinta on 4,50 e/lähetys. Palvelu helpottaa asiakkaan arkea, kun tiedät lähetyksen noutoajan tarkasti etukäteen – ei turhia odotteluja puolin jos toisin.

Täsmäpaikkanouto. Haemme rahtilähetyksen nokkakärryillä tai pumppukärryillä (lava, rullakko) ennalta sovitusta (yhdestä) paikasta. Noutopaikka tulee olla esteetön, esimerkiksi myymälän sisätila, työhuone tai vastaava. Näin asiakkaan ei tarvitse toimittaa rahtilähetystä noutavan auton välittömän läheisyyteen, ja asiakkaan työaikaa vapautuu muuhun kuin tavaran liikuttamiseen. Palvelun hinta on aikaperusteista, 30 minuutin työveloitus on 25 e. Palvelun käytöstä on sovittava erikseen Postin kanssa. Noutoaika sovitaan puhelimitse asiakkaan kanssa kahden tunnin tarkkuudella.

Nouto yksityishenkilöltä. Kuljettajamme noutaa rahtilähetyksen yksityishenkilöltä ja soittaa hänelle vähintään tuntia ennen noutoa kertoakseen tarkan saapumisaikansa. Palveluun kuuluu noutoajan sopiminen jo etukäteen. Rahti lastataan ajoneuvon välittömästä läheisyydestä, palveluun ei kuulu esimerkiksi uloskantoa. Lisäpalvelu veloitetaan yksityishenkilöiltä ja yksityishenkilöihin verrattavissa olevilta lähetyksen lähettäjiltä, mm. maatiloilta, yksityisiltä elinkeinoharjoittajilta ja asunto-osakeyhtiöiltä. Palvelun hinta on + 30 %, minimissään kuitenkin 12 euroa.

Valittu toimituspäivä. Kesäkuun alusta alkaen asiakas voi valita lähetyksen toimittamisen vastaanottajalle 1-5 arkipäivää mahdollisen toimituspäivän jälkeen. Me säilytämme nämä tuotteet terminaaleissamme asiakkaan valitsemaan toimituspäivään saakka. Tämän palvelun käytöstä on sovittava erikseen ja palvelun hinta on 25 euroa per lähetys.

Uudet lisäpalvelut saa käyttöön, kun kuljetusasiakirjassa (printti ja sähköinen) on lähettäjän puhelinnumero sekä luonnollisesti maininta ostetusta lisäpalvelusta. ”Valittu toimituspäivä” ja ”täsmäpaikkanouto” palvelujen käytöstä on sovittava erikseen Postin kanssa.

Lisätietoa kaikista lisäpalveluistamme saat täältä

Kesäkuun 1. päivä alkaen otamme käyttöön seuraaville rahtilähetyksille päivitetyt palvelumaksut

Rahtilähetysten nouto- ja jakelu yksityishenkilöille maksaa minimissään 12 €,
Aikataulutetun jakelunpalvelumaksu on jatkossa minimissään 9 € ja
Nosturipalvelun uudet hinnat per lähetys ovat:

Vyöhyke A = 95 €
Vyöhyke B = 140 €
Vyöhyke C = 170 €
Vyöhyke X = 210 € ja
Vyöhyke X2 = 330 €

Nosturipalvelu yli 5 tonnin erille palvelumaksun hinta on 120,00 € per tunti.

Nosturipalvelun maantieteelliset palveluvyöhykkeet on kuvattu palvelumaksuissamme