OmaPostin tililtämaksupalvelu on jälleen käytettävissä siihen liittyvien lisäselvitysten valmistuttua. Lisäselvitykset koskivat muun muassa laskun maksua varten kerättäviä tietoja sekä maksuun tarvittavaa lupakyselyä. Asiaa käytiin läpi laskunmaksupalvelussa käytettävän kumppanin ja pankkien kanssa.
Saadun palautteen pohjalta olemme tarkentaneet OmaPostissa käytettyä lupakyselyä ja maksupalvelun käyttöön liittyvää asiakasviestintää. OmaPostin tililtämaksupalvelussa asiakkaalta pyydetään lupa pyytää pankilta laskun maksamiseen tarvittavat tiedot kuten tilinumero ja tilin nimi, tilin saldo ja tyyppi sekä tilin omistajan/omistajien nimi. Pääsy tietoihin on voimassa kolmen päivän ajan asiakkaan antamasta suostumuksesta laskien.
”Kiitos palautteen, olemme nyt yksinkertaistaneet ja selkeyttäneet palvelun käyttöön liittyvää asiakasviestintää. On tärkeää, että asiakas kokee laskun maksamisen helpoksi ja turvalliseksi. Palvelu otettiin käyttöön asiakastoiveiden perusteella ja sitä käytettiin aktiivisesti, joten on hyvä, että se voidaan palauttaa tehtyjen tarkennusten jälkeen taas käyttöön”, kertoo Postin digitaalisista kanavista vastaava Salla Ketola.
OmaPostissa laskuja voi maksaa myös omalla maksukortilla tai mobiiliapplikaatiossa Pivo-sovelluksen kautta (vain OP:n tiliasiakkaat). Lisäksi OmaPostiin vastaanotetut laskut voi maksaa oman verkkopankin kautta kopioimalla laskun tiedot.