Vastaanottajan puhelinnumero on jo pitkään ollut vaadittu tieto pakettipalveluiden tuote-ehdoissamme, ja sähköpostiosoitekin suositeltava. Tuomme tietojen pakollisuuden ajan tasalle myös SmartShipiin ja OmaPosti Prohon.
Tarvitsemme vastaanottajan yhteystiedot, jotta voimme kuljettaa lähetykset perille sujuvasti ja viestiä vastaanottajalle niiden matkan aikana. Lähetykset eivät jatkossa kulje eteenpäin, jos niissä ei ole vaadittuja yhteystietoja.
Puhelinnumero on pakollinen valtaosassa pakettipalveluita
Pyydämme vastaanottajan puhelinnumeron jatkossa pakollisena suurimpaan osaan pakettipalveluita. Se vaaditaan OmaPosti Pro- ja Smartship-käyttöliittymän kautta manuaalisesti syötettyihin tietoihin, ja SmartShip API:n eli integraation kautta liikkuviin EDI-sanomiin. Osaan palveluista tarvitset myös vastaanottajan sähköpostiosoitteen.
Muutokset astuvat voimaan OmaPosti Prossa kesäkuun alussa ja SmartShip-käyttöliittymässä sekä API:ssa elo-syyskuun vaihteessa.
Seuraavat palvelut muuttuvat. Vaaditut tiedot ovat jatkossa:
Postipaketti: puhelinnumero
Pikkupaketti: puhelinnumero
EMS: puhelinnumero
Priority: puhelinnumero
Postipaketti Baltiaan: puhelinnumero ja sähköposti
Parcel Connect: puhelinnumero ja sähköposti
Postipaketti Baltiaan palautus: puhelinnumero
Parcel Connect return: puhelinnumero
Varmista, että lähetyksissä on vaaditut yhteystiedot
Jos olet verkkokauppias, pyydäthän vastaanottajan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen verkkokaupan kassalla.
Jos käytät OmaPosti Prota tai SmartShipiä selaimessa, täytäthän jatkossa vastaanottajan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen lähetyksen tietoihin.
Jos käytät SmartShip-integraatiota, lähetäthän vastaanottajan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen EDI-sanomassa.