Multialla on käytössä uusi Postin palvelumalli, joka koskee kuitattavia kirjelähetyksiä. Tähänkin saakka postinsaaja on voinut saada kotiin kirjelähetyksiä, jotka on kuitattu allekirjoituksella postinjakajalle.
Uutena palveluna Posti myös noutaa kotoa lähetettävät kuitattavat kirjelähetykset. Kuitattavia kirjelähetyksiä ovat Kirjattu kirje, Saantitodistuskirje ja Vakuutettu kirje.
Osta haluamasi kirjetuote Postin nettisivuilta posti.fi/lahetakirje. Sen jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluun, joka sopii noudosta postinjakajan kanssa ja ilmoittaa sinulle ajankohdan.
Asiakaspalveluun saa yhteyden OmaPostin chatin kautta tai puhelimitse numerosta 0100 5577 (pvm/mpm).
Uusi palvelumalli täydentää Postin palveluja Multialla. Tavalliset kirjeet jaetaan aiempaan tapaan postilaatikkoon tai -luukkuun. Kirjeitä voi lähettää ostamalla postimerkit kaupasta tai postimerkkien verkkokaupasta (shop.posti.fi) ja jättää kirjeet mihin tahansa Postin oranssiin kirjelaatikkoon tai Postin palvelupisteeseen. Kuitattavista kirjeistä Postiennakkokirje noudetaan ja lähetetään jatkossakin vain Postin palvelupisteestä.
Paketit voi noutaa ja lähettää Multialla Postin automaatista, tai voi vaihtoehtoisesti asioida missä tahansa muussa Postin pisteessä. Maksa paketin lähetys netissä (posti.fi/laheta) ja lähetä paketti valmiiksi maksettuna. Voit käyttää lähettämiseen myös puhelimessa ja verkkopalveluna toimivaa OmaPostia.
Kaikki Postit ja automaatit löytyvät: posti.fi/kartta.
Posti jakoi maaliskuussa Multialla asiakastiedotteen koteihin uudesta palvelumallista.