posti logo
Kaikki asiakastarinat

Asiakassuora siivitti Neste K:n Lomailijat-kampanjan huipputuloksiin

24.10.2023

Neste K:n Lomailijat-kampanjan tavoitteena oli herätellä passivoituneita asiakkaita palaamaan Neste K:n asiakkaiksi kesällä 2023. Postin Asiakassuora varmisti sen, että viesti tavoitti halutun kohderyhmän tehokkaasti.

Artikkeli tiivistettynä

  • Asiakassuora toi Neste K -asemille melkein 20 000 asiakasta ja 50 000 asiointia.

  • Kampanja tehtiin Postin Asiakassuoralla, jolla on mahdollista lähettää esitteitä, kirjeitä, lehtiä tai kortteja.

Kesäkuukaudet ovat Neste K -asemille kaupallisesti elintärkeitä, sillä potentiaalisia asiakkaita on silloin runsain mitoin tien päällä ja heillä on tarve pysähtyä esimerkiksi tankkaamaan tai kahvitauolle. Siksi Lomailijat-kampanja painottui ajallisesti kesäkuukausiin.

Ennen juhannusliikennettä kohderyhmälle postitetussa painetussa viestissä tarjottiin etuja, jotka olivat voimassa heinäkuun loppuun. Postituksen saaneita asiakkaita muistutettiin eduista heinäkuun puolessa välissä sähköisellä viestillä.

”Kohderyhmä oli sellainen, jotka Plussa-kannan mukaan olivat asioineet Neste K:lla kesällä 2021, mutta eivät kesällä 2022. Halusimme tämän kohderyhmän takaisin asiakkaiksemme. Mukana oli yhteensä 46 000 taloutta, joista 30 000:lle lähti painettu kirje ja lopuille sähköinen viesti”, kertoo Neste K:n markkinointipäällikkö Niina Lindholm.

Lindholmin mukaan kampanja tuotti toivottua tulosta, sillä vajaa 20 000 taloutta eli yli 40 prosenttia kohderyhmästä tuli jälleen asioimaan Neste K:lle. Tätä Lindholm pitää erittäin hyvänä onnistumisena:

”Tämä oli loistava tulos. Takaisin tulleet taloudet tuottivat yhteensä yli 50 000 asiointia!”

Niina Lindholm, Markkinointipäällikkö, Neste K.

Asiakassuora vei kirjeet perille luotettavasti

Neste K teki kampanjassa yhteistyötä Postin kanssa. Edut postitettiin Postin Asiakassuoralla, jolla on mahdollista lähettää esitteitä, kirjeitä, lehtiä tai kortteja. Koska yhteistyö on sujunut aiemminkin sujuvasti ja tarkasti Postin kanssa, yhteistyökumppanin valinta oli nytkin selvä. Myös Asiakassuora oli jo aiemmin hyväksi todettu palvelu.

”Postilaiset olivat hyvin aktiivisia ja kysymyksiimme vastattiin nopeasti meilitse. Mahdollisten muutosten teko onnistui ripeästi, jota erityisesti arvostan”, Lindholm kertoo.

Lomailijat-kampanjan suunnittelun aikaikkuna oli tiukka, mutta asiat saatiin silti toimimaan tehokkaasti. Lindholm kiittelee myös Postin liiketoimintaymmärrystä sekä ammattilaiselta saatavaa aitoa sparrausta.

”Yhteyshenkilöllämme oli erinomainen käsitys liiketoimintamme tarpeista ja lisäksi ymmärrystä asiakkaidemme käyttäytymisestä. Kaikkea ei tarvinnut keksiä itse vaan hyödynsimme ammattilaisen osaamista. Jos teemme jatkossa vastaavia kampanjoita, on helppo valita silloinkin kumppaniksi Posti”, Lindholm kiteyttää.

Ota yhteyttä

Keskustele myynnin kanssa, niin saat yrityksesi tarpeisiin räätälöidyn tarjouksen Postin palveluista. Jätä yhteydenottopyyntö ja me olemme sinuun yhteydessä pian.