Skip to main content

Miten lisään uuden tavarantoimittajan?

Voit lisätä verkkokauppaasi uuden tavarantoimittajan tässä olevan videon mukaisesti. Kun olet lisännyt katalogin, tavarantoimittajalla on mahdollisuus julkaista tuotteiden tiedot.

Lomakkeella olevat kentät:

"Catalog ID" (tuotekatalogin tunnus) voi olla mikä tahansa merkkisarja, jolla järjestelmässä tunnistetaan tuotekatalogi, johon tavarantoimittaja julkaisee tuotteet. Tunnisteena on suositeltavaa käyttää tavarantoimittajan Y-tunnusta tai OVT-tunnusta.

"Catalog usage" kertoo palvelun käyttötavan. Valitse suoratoimituksille aina "Drop shipping". "Posti warehouse service" tarkoittaa omaa varastoanne joka on Postin varastopalvelussa. "Store shipping" tarkoittaa teidän omia myymälöitä, johon tilauksen keräily ohjataan.

"Catalog name" on tuotekatalogin kuvaus. Voit käyttää valmiiksi ehdotettua kuvaus tai kirjoittaa oman tarkennuksen.

"Payer contract number" on Postin pakettipalveluiden sopimustunnus. Sopimustunnus on 6 numeroa pitkä numerosarja, joka alkaa numerolla 6. Sopimusnumeron tietoihin on tallennettu asiakaspalautusten toimitusosoite, joten sopimustunnusten avulla voi hallinnoida palautuksia. Yrityksellänne voi olla useita sopimusnumeroita.

"Reference value for invoicing Posti parcel services" on aina 5 numeroa pitkä info-koodi, jolla esimerkiksi eri tavarantoimittajien lähetykset voidaan Postin laskulla erottaa toisistaan, vaikka kaikkien tavarantoimittajien kanssa käytettäisin samaa pakettipalveluiden sopimustunnusta. Tämä tieto ei ole pakollinen.

"3PL user" ja "3PL password" ovat TMS-järjestelmän integraatiossa käytettävät tunnukset, jos halutaan käyttää myös muiden kuin Postin kuljetuspalveluita. Tällä hetkellä integraatio tukee Unifaunin rajapintaa. Ole yhteydessä Postiin saadaksesi tarvittavat ohjeet, jos tarvitset käyttöön muita kuin Postin kuljetuspalveluita.

"Back order allowed" (jälkitoimitusten salliminen). Jos toiminto on valittuna, tilaus välitetään tavarantoimittajalle, vaikka tuotteen saldo olisi 0 tai negatiivinen.