posti logo
Kaikki asiakastarinat

Pikkupaketti ovelle toi lisää joustavuutta ja kustannustehokkuutta

27.3.2025

Kun Jula halusi tarjota asiakkailleen entistä sujuvammat ja edullisemmat toimitusvaihtoehdot, Postin Pikkupaketti ovelle -palvelu osoittautui täydelliseksi ratkaisuksi. Jula on hyödyntänyt Postin palveluita jo pitkään, ja uusi toimitusmuoto täydensi yrityksen logistiikkaratkaisuja erinomaisesti. 

Artikkeli tiivistettynä:

  • Jula halusi tarjota asiakkailleen enemmän joustavuutta ja päätti ottaa käyttöön Postin Pikkupaketti-palvelun.

  • Palvelu täydensi Julan logistiikkaratkaisujaan, sillä se oli edullinen lisä toimitusvalikoimaan ja helppo ottaa käyttöön ilman järjestelmämuutoksia.

  • Julan asiakkaat ottivat Pikkupaketin hyvin vastaan: toimitukset olivat nopeita ja vaivattomia.

Jula on vuonna 1979 perustettu ruotsalainen perheyritys ja yksi Pohjoismaiden suurimmista tee se itse -ketjuista. Sen valikoimaan kuuluu yli 15 000 tuotetta kotiin, puutarhaan ja vapaa-aikaan. Suomessa Jula palvelee asiakkaitaan verkkokaupan lisäksi yhdeksässä tavaratalossa eri puolilla maata. 

Miten yhteistyö alkoi?

Julan yritystuen päällikkö Johan Kullberg kertoo, että Posti on ollut heidän luotettava kumppaninsa jo pitkään ennen Pikkupaketin käyttöönottoa. Yhteistyö alkoi, kun Jula etsi toimitusratkaisua, joka vastaisi sekä verkkokaupan että myymälöiden tarpeisiin. Postin tunnettuus ja luotettavuus olivat avaintekijöitä kumppaniksi valitsemisessa: 

"Halusimme Suomessa asiakkaillemme tunnetun ja luotettavan kuljetusyrityksen. Tämä oli pääsyy, miksi alun perin valitsimme Postin kumppaniksemme. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme laadukas kuljetuspalvelu, joka toimii niin pienille kuin suurille lähetyksille." 

Kuluttajan näkökulmasta toimitusnopeus on toki tärkeää, mutta Kullbergin mukaan edullinen hinta on monille vielä ratkaisevampi tekijä.  Pikkupaketti ovelle -palvelu vastasi tähän tarpeeseen erinomaisesti ja täydensi Julan jo käytössä ollutta Postin palveluvalikoimaa sujuvasti. 

Miksi Pikkupaketti ovelle?

Jula oli havainnut vastaavan palvelun suosion Ruotsissa ja Norjassa. Kun Posti esitteli Pikkupaketti ovelle -palvelun Suomessa, Jula päätti lisätä sen toimitusvaihtoehtoihinsa nopeasti: 

"Kun myyntiedustaja Postilta otti minuun yhteyttä tästä toimitusvaihtoehdosta, päätimme aloittaa palvelun heti. Olimme yksi ensimmäisistä yrityksistä, jotka ottivat sen käyttöön, ja asiakkaamme pitivät siitä alusta lähtien,"  Kullberg kertoo. 

Jula oli siis Suomessa varhaisessa vaiheessa mukana hyödyntämässä Pikkupaketti ovelle -palvelua. “Tähän mennessä kaikki on sujunut hyvin, eikä negatiivista palautetta ole tullut,”  Kullberg toteaa. 

Saumatonta yhteistyötä

Postin ja Julan yhteistyö on ollut alusta lähtien sujuvaa ja mutkatonta. Hyvä kommunikaatio Postin myyntitiimin ja asiakaspalvelun kanssa on ollut keskeinen tekijä onnistumisessa: 

"Olemme yhteydessä Postiin noin kerran kuukaudessa, ja yhteistyö on ollut alusta asti helppoa. Kaikki mahdolliset pienet haasteet on ratkaistu nopeasti."

Johan Kullberg,  Yritystuen päällikkö, Jula

Asiakaskokemus ja tulevaisuus

Julan asiakkailta ei ole tullut suoraa palautetta palvelusta, mutta tämä voidaan nähdä positiivisena asiana: kun kaikki toimii hyvin, harva kokee tarvetta antaa palautetta. 

Tulevaisuudessa Jula ja Posti jatkavat yhteistyön kehittämistä, jotta suomalaisille asiakkaille voidaan tarjota entistä parempia ja joustavampia toimitusvaihtoehtoja. Pikkupaketti ovelle on ollut osa tätä kokonaisuutta ja on tuonut asiakkaille uuden, kustannustehokkaan tavan vastaanottaa lähetyksiä. 

Ota yhteyttä

Keskustele myynnin kanssa, niin saat yrityksesi tarpeisiin räätälöidyn tarjouksen Postin palveluista. Jätä yhteydenottopyyntö ja me olemme sinuun yhteydessä pian.