Gör begäran om utredning av försändelse
Alla paket och en del av breven har en försändelsekod som du kan använda för att följa upp din försändelse i Försändelseuppföljningen. Om din försändelse inte har en försändelsekod kan vi inte ta reda på var den finns.
Det är bäst att avsändaren gör begäran om utredning. Avsändaren har vanligen har den bästa informationen om försändelsens innehåll och utseende. Vi letar efter paketet utifrån dess utseende, om försändelsens uppföljningskod av någon anledning blivit skadad eller kommit loss.
På grund av det ökade antalet paket är behandlingstiden för blanketten sju dagar. Om ärendet är brådskande kan du ringa oss som privatkund på tfn 0600 94320 (1,84 €/besvarat samtal + lna/msa) eller som företagskund på tfn 0200 77000 (lna/msa, kötiden är avgiftsbelagd), eller via chatten i OmaPosti.
På blanketten ber vi endast om de uppgifter som vi behöver för att kunna behandla ärendet.
Läs mer om hur Posti behandlar personuppgifter.