Kundtjänst för privatkunder

Kundtjänst för privatkunder

Se vanliga frågor om coronaviruset Läs frågorna och svaren

Paket och OmaPosti

+358 100 5577 Rådgivning: mån-fre 8-18 Paketförsändelseuppföljning: mån-fre 8-18 och lör 9-16 (Lna/msa, köandet är avgiftsbelagt) OmaPosti chat mån-fre 8-18, lör 9-16

Brev, tidningar och adressärenden

+358 100 5445 Mån-fre 8-16 (Lna/msa, köandet är avgiftsbelagt)

Gör saker själv enkelt

Skicka paket eller brev Hemleveransbeställning Beställning av Närpostlåda Prenumeration av frimärken Annullering av tjänst Följ upp försändelsen Övriga uppgifter om försändelsen Begäran om utredning Skadad leverans (för mottagare) Avsök skadestånd (för avsändare) Självbetjäningsblanketter

Postis serviceställen

Våra cirka 1 400 serviceställen erbjuder konsumenter och företagskunder tjänster för sändning, mottagning och andra ärenden. På postkontoren fokuserar vi på att betjäna dig och våra andra kunder på plats, och därför är det inte möjligt att ringa till våra postkontor.

Se serviceställen och öppettider

Andra kontaktuppgifter

Se kontaktuppgifter (på finska eller engelska)

FO-nummer

FO-nummer 1531864-4, MOMS reg., VAT-nummer FI15318644

Posti Group Abp är införd i handelsregistret och utövar momspliktig verksamhet.

Inspelning av samtal och meddelanden

Posti Group Abp spelar in samtal och meddelanden för att säkerställa innehållet i samtalet eller meddelandet. Inspelningarna används för att trygga kundens och Posti Group Abp:s rättigheter och rättsskydd. Inspelningarna kan även användas för intern utbildning av personalen när vi utvecklar kundbetjäningen och förbättrar kvaliteten. Inspelningarna används inte för andra ändamål och överlämnas inte till någon utanför Posti Group Abp, annat än om lagen så föreskriver.