Kontakta oss

Privatkund

Telefon

Paket och OmaPosti

0100 5577

Måndag - fredag 8-20 Lördag - söndag 9-16

MOMS-rådgivning som gäller försändelser från länder utanför EU

0100 2215

Måndag - fredag 8 - 20 Lördag - söndag 9 - 16

Läs mer om reformen

Brev, tidningar och adressärenden

0100 5445

Måndag - fredag 8-16

Chatt

Chatt för privatkunder

Kontakta vår kundtjänst via chatten in OmaPosti.

Företagskund

Telefon

Paketärenden

0200 77000

Måndag - fredag 8-20 Lördag - Söndag 9-16

Transportbeställningar till kl 16

Brev och tidningar

0200 77000 Måndag - fredag 9-16

Frakt

0100 3311

Måndag - fredag 8-16

Chatt

Chatt för företagskunder

Prata med vår kundservice via chatt i din servicekanal, som till exempel OmaPosti Pro.

Andra kontakter

Serviceställen Kontakta inte serviceställen i Posti-relaterade frågor. Vi har bättre möjlighet att hjälpa dig genom våra vanliga kanaler. Huvudkontoret och dotterbolag Kontaktuppgifter för våra huvudkontoret och kontor i andra länder. (Sidan endast på finska eller engelska) FO-nummer FO-nummer 1531864-4, MOMS reg., VAT-nummer FI15318644 Posti Group Abp är införd i handelsregistret och utövar momspliktig verksamhet.

Posti Messaging Kundtjänst kontakter för Posti Messaging Stöd för näthandlare Kundtjänst kontakter för näthandlare Kontaktuppgifter för fraktterminaler Kontaktuppgifter för inrikesfraktterminaler

Telefonavgifter Lna/msa, köandet är avgiftsbelagt Inspelning av samtal och meddelanden Posti Group Abp spelar in samtal och meddelanden för att säkerställa innehållet i samtalet eller meddelandet. Inspelningarna används för att trygga kundens och Posti Group Abp:s rättigheter och rättsskydd. Inspelningarna kan även användas för intern utbildning av personalen när vi utvecklar kundbetjäningen och förbättrar kvaliteten. Inspelningarna används inte för andra ändamål och överlämnas inte till någon utanför Posti Group Abp, annat än om lagen så föreskriver.