posti logo
Artiklar

Effektiv och smidig sändning med digital brevlåda

2024-10-01

OmaPostis digitala brevlåda är en idealisk lösning för företag att skicka och för privatpersoner att få fakturor och brev. Tjänsten förbättrar slutkundernas upplevelse och ger företagskunder fördelar i form av effektivitet, kundnöjdhet och kostnadsbesparingar.

OmaPosti – en digital brevlåda i konsumenternas bakficka

Av finländarna i arbetsför ålder använder 84 procent numera OmaPosti, av de unga till och med 92 procent. OmaPosti används mest för att följa paket, men även för att ta emot brev. Den yngsta åldersgruppen framhävs i betalningen av fakturor, trots att de inte får brev lika ofta som äldre åldersgrupper.

OmaPosti erbjuder ett brett urval av funktioner för både företag och deras kunder. Tack vare den snabba inloggningen och de mångsidiga tilläggstjänsterna lämpar den sig utmärkt till exempel som en faktureringskanal. Företag kan skicka fakturor, laboratorieresultat och lönespecifikationer till privatpersoner direkt till den elektroniska postlådan i OmaPosti, vilket gör den till en fungerande lösning även för myndighetsanvändning.

OmaPostis smartfaktura öppnar fakturan för betalning direkt i OmaPosti-appen. Konsumenterna får påminnelser om fakturor som de kan betala och arkivera allt på ett ställe. Individualiserade meddelanden kan riktas till en konsument som loggat in i tjänsten i samband med fakturan, vilket möjliggör en direkt dialog med kunden. På så sätt kan till exempel ytterligare frågor om fakturan eller en ändring av betalningstiden hanteras omedelbart, vilket förbättrar kundtjänsten och effektiviserar processerna.

Med OmaPosti effektiviserar du företagets verksamhet och sparar i kostnaderna

OmaPosti erbjuder företagskunder fördelar genom förbättrad effektivitet, kundnöjdhet och kostnadsbesparingar. Innehållet i och utseendet av ett digitalt brev är detsamma som i pappersformat, men det kan innehålla ytterligare funktioner såsom länkar till mer information och webbutiken, vilket också gör dem behändiga. Digital kommunikation och fakturering effektiviserar verksamheten och sparar avsevärt i kostnader jämfört med traditionell papperspost, minskar pappersförbrukningen och postningens miljöpåverkan och främjar en mer hållbar kommunikation.

Ett uppkopplat system effektiviserar logistikhanteringen och minskar antalet fel i och med att alla försändelser kan hanteras från en och samma plats. Bättre försändelseuppföljning, färre fel och snabbare problemlösning leder också till kostnadsbesparingar, vilket gör logistiken mer kostnadseffektiv. Slutkunderna drar nytta av möjligheten att hantera och följa sina försändelser via OmaPosti, vilket minskar belastningen på kundserviceteamen och frigör resurser för andra delar av affärsverksamheten.

Den digitala postlådan i ett nötskal:

Med OmaPosti kan kunderna ta emot elektroniska brev, betala fakturor och följa paket som de ska få.

• Ett effektivt sätt för avsändaren att digitalisera kommunikationen

• Ett arkiv för inkomna brev och fakturor på en och samma plats

• Betalning av fakturor direkt i appen via alla finska banker – en enkel och populär funktion

• Säker – alla kunder är starkt autentiserade

• Fungerar i flera kanaler via mobilapp eller webbläsare

Kontakta oss

Prata med våra försäljare så får du en skräddarsydd offert på Postis tjänster för ditt företag. Lämna en kontaktbegäran så kontaktar vi dig inom kort.

Läs mer

Artiklar