Mitä Posti korvaa ja kenelle?

Jos lähetys vahingoittuu, viivästyy tai katoaa Postin kuljetuksessa, kuljetuksen maksaja voi saada Postilta korvauksia. Kuljetuksen maksaja on lähes aina lähettäjä, vaikka vastaanottaja olisikin maksanut postikulut lähettäjälle.

Ohjeita vastaanottajalle

  • Jos saamasi lähetys on vahingoittunut, tee Postille vahinkoilmoitus ja ilmoita myös lähettäjälle. Lähettäjä voi hakea Postilta korvauksia vasta, kun Posti on todennut vahingon.

  • Jos lähetys on viivästynyt tai kadonnut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme tai pyydä lähettäjää olemaan yhteydessä meihin.

  • Kuluttajansuojalain mukaan verkkokaupassa myyjällä on vastuu tavaran kuljetuksesta. Jos tilaamasi tuote rikkoutuu tai häviää kuljetuksessa, voit yleensä saada myyjältä korvaavan tuotteen tilalle. Korvaus, jonka Posti maksaa lähettäjälle eli näissä tapauksissa myyjälle, on useimmiten arvoltaan tätä pienempi.

Tarkemmat ohjeet ja esimerkit






Vastasiko artikkeli kysymykseesi?