År 2018 har du fått tillgång till många nya elektroniska tjänster som förenklar både sändning och mottagning. Hela leveranskedjan är nu elektronisk: uppföljning och rapportering blir lättare, snabbare samt mer exakt och på samma gång förbättras tjänstens kvalitet.
När fraktsedeln blev elektronisk fick användarna av Posti Dashboard tillgång till nya funktioner: en infovy för fraktförsändelser samt ePOD, dvs. elektronisk kvitteringsinformation. I infovyn ser du enkelt uppgifter om försändelserna samt eventuella avvikelser och förbehåll som gjorts under transporten.
Paketleveranser sex dagar i veckan och nya snabba leveranser under samma dag i huvudstadsregionen ökar antalet försäljningsdagar och ger dig möjligheten att öka försäljningen. Förutom lördagsutdelningen underlättas årets mest brådskande dagar av söndagsutdelningen av paket vid slutet av året, som du får tillgång till utan tilläggskostnader.
Postis servicenätverk är bredare än någonsin och det omfattande automatnätverket fortsätter att växa starkt. I fortsättningen kan även företagspaket styras till en automat. Det har visat sig att automaterna förbättrar dina kunders transaktionsupplevelse och gör dina kunder nöjda.
På grund av kostnadsnivåns allmänna kraftiga ökning granskar vi våra tjänsters prissättning enligt följande:
Från och med 1.12.2018
Från och med 1.1.2019
Om ändringar i posttjänsterna meddelas senare.
Vi betjänar alla dina transportbehov! Vi är snabba att bemöta de utmaningar som ställs av en utvecklande marknad och vi garanterar en högklassig tjänsteproduktion även i fortsättningen.
Kundtjänst för företag+358 200 75000, mån-fre kl. 8-16foretagskundtjanst@posti.com